Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Uus Corsa lepitab kodutüli

Tõnu Tramm 04. mai 2001, 00:00

Kui naine ikka mitte kuidagi ei saa manuaalkäigukastiga autoga kohalt minema ja mees eelistab automaatkäigukastile ise käike vahetada, on kodune tüli kerge tulema. Jääb üle valida, kas üks kahest loobub oma nõudmisest või tuleb osta perre kaks autot. Uue Opel Corsa elektrilise käiguvahetusega Easytronic käigukast oleks kompromiss mõlema poole jaoks. Küll 4600 krooni kallim kui manuaalkäigukast, kuid kahe auto koguhinnast oluliselt odavam.

Easytronic suudab kolme elektrimootori abil vahetada ise käike. Kellele auto iseteadlikkus ei meeldi, saab vahetada käike omaenese käega. Corsa ?perekondlikul? proovisõidul peab nimetatud kompromissiteooria sajaprotsendiliselt paika. Naine leiab, et automaatne käiguvahetus on igati tipp-topp, mees aga eelistab manuaalvarianti. Ei mingit tüli. Samas tundub, et kõnealune kompromiss on ka üks olulisemaid argumente, miks eelistada just säärast käigukasti. Manuaalselt käike vahetama harjunud inimese jaoks on auto sekkumine sellesse tegevusse üsna vastumeelne. Vahetuse hetke saab küll juht valida, kuid sidurdamise ja käiguvahetusega tegeleb siiski auto ise ja see pole ikka päris see. Pigem juba manuaal!

Kes on harjunud tavalise automaatkäigukastiga, sellele on harjumatu Easytronicu pikaldane mõtlemine ehk käiguvahetuseks kuluv aeg. Paigalt võttes kaob mõne aja pärast üsna ootamatult vedu, autonina vajub alla ja elektriliseks käiguvahetuseks kuluv aeg tundub mõttetult pikana. Pigem juba tavaline automaat!

Samas räägib nn poolautomaadi kasuks selle väike kütusekulu. Kui tavalise automaatkäigukastiga Corsa tarbib kütust keskmiselt üle poole liitri enam kui manuaalkäigukast, siis Easytronicuga auto puhul on olukord vastupidine ? linnasõidul on kütusekulu hoopis väiksem, seetõttu on madalam ka keskmine kulu.

Paraku saab Easytronic käigukasti vaid 1,2-liitrisele mootorile, 1,4-liitrine on juba tavalise automaadiga. 1-liitrine, 1,8-liitrine ja diiselmootorid ei võimalda ühtegi muud varianti, neid saab osta vaid 5käigulise manuaalkäigukastiga.

Samas on ka 1,2-liitrine Corsa üsna kepsaka astumisega. 75 hobujõudu väikeauto kohta on piisav jõuvahekord, et mitte jänni jääda. Maanteel möödasõidul vahetab käigukast ise käigu alla ka siis, kui see on manuaalre?iimis fikseeritud viiendasse astmesse. Kummalisel kombel vahetub käik alla, aga mitte 4. käigule, vaid kohe kolmandale. Sealt tagasi üles peab aga juba ise lükkama.

Foori taga peatudes lähevad samuti käigud ise alla. Igaks juhuks tasub siiski visata pilk näidikutabloole ja vaadata, kas sees on ikka esimene või teine käik. Vaikse veeremise ajal ei pruugi auto käiku esimesele vahetada ning edasine liikuma hakkamine võib kujuneda teise käiguga üsna vaevaliseks.

Mis puutub Corsa ülejäänud uuendustesse, siis on raske ühest seisukohta võtta. Välimus on autol säilitanud oma konservatiivsuse, kuid on samas igati sümpaatne. Sisemus paneb märksa enam õlgu kehitama. Kõikidel mudelitel on CD-mängija, korralikku häält tegev raadio koos roolil asuvate juhtnuppudega ja see vihjab juba väikeautode seas omaette tasemele. Samas on odavaimal baasmudelil kogu salong kõige ehedam plastmass, alates armatuurlauast, lõpetades riiet imiteeriva uksepolstriga. Kallimatel variantidel on ustel juba riie ning see loob märksa õdusama tunde.

Veidi jätab soovida ka müraisolatsioon. Bensiinimootoriga Corsa on tuntavalt lärmakam kui diiselmootoriga Astra. Tõsi küll, viimase puhul on tegemist ka klass kõrgema autoga, kuid arvestades praeguse Astra soliidset iga ning tõsiasja, et uue Corsa hinnad on tema hindadega üsna ligilähedased, siis ei ole säärane võrdlus ehk kõige suurem patt.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing