Saarlane ja jõgevalane Tallinna messile ei tule

Tiiu Värbu 07. mai 2001, 00:00

Tallinnas toimuvaid messe külastavad Eesti teistest piirkondadest vaid suuremad firmad ja valdkondade huvilised, väikeettevõtte ja tavatarbija püüdmiseks tuleks minna kohapeale.

?Saarlane ei lähe mandrile messile,? sõnas Saaremaa ettevõtlusmessi korraldaja Lii Muru. Tema sõnul on see saarlasele liiga kulukas. ?Bussipiletid on kallid ja autoga ka ei sõideta. Seepärast tuleb mess Saaremaale ja saarlastele ligemale tuua,? lisas Muru.

Korraldaja sõnul osaleb messil Saaremaa ettevõtjaid vähe, sest Saaremaa ettevõtlus on aastatega alla läinud. Küll aga loodab ta mandrimeeste, -naiste hulgas näha saare üksikettevõtjaid. ?Ma tahaks väga näha neid, kes teevad kodus mingeid majapidamises vajaminevaid tarbeesemeid. Suveniirid meid ei huvita,? ütles Muru. Ta loodab, et Saaremaal 25.?26. maini viiendat korda toimuvale ettevõtlusmessile koguneb üle 30 ettevõtja.

OÜ K-Kate tegevdirektori Tiit Paalbergi sõnul saab piirkondlikul messil kohtuda kohaliku tarbijaga. Paalberg leiab, et eestlane ei lähe kaugelt probleemile lahendust otsima. ?Kui naabri poes ei ole, siis küsime onu Paulilt ja kui Paul ei oska aidata, siis ei teagi, mida edasi teha,? iseloomustab Paalberg piirkondlikel messidel kogetud suhtumist. Võimalus end näidata ning seista messikataloogi eesotsas annab võimaluse sattuda Eesti piirkondliku tarbija huviorbiiti.

Jõgeva linnas toimuva Kesk-Eesti messi ühe korraldaja Piret Ploovitsi sõnul ei ütle nad ära mitte kellelegi, kes messil osaleda tahab: ?Mida rohkem, seda uhkem.? Ploovits loodab, et reedel-laupäeval toimuvale messile koguneb üle 40 eksponendi. Messil osalejate profiili ütleb ära messi nimi ?Seinast seina? ? osalejate hulgas on kohalikke ja teiste Eesti piirkondade ettevõtjaid, esindatud on ka pangad, kindlustused ja koolid.

Kristi Männik
Tallegg ASi turundusjuht

Meil on kindel suund, et me käime kõikidel kohalikel messidel. Oluline on, et kõik regioonid oleksid kaetud. Ja neid kohalikke messe jagub. Üks asi on klientidega suhelda, teine asi on tarbijatega suhelda. Müügiesindajad külastavad kliente perioodiliselt ja on kursis nende probleemidega. Nendel väikestel messidel saabki tegelikult rohkem tarbijatega suhelda, et tutvustada tarbijatele uusi tooteid ja suundi ? saada otsest tagasisidet oma tarbijatelt.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing