Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Punkerdajate miljardid teenivad kahjumit

    Eesti üheks rikkamaks inimeseks peetava Endel Sifiga seotud NT Marine pole veel kasumisse jõudnud, tõdes firma juhatuse liige Jüri Koval. ?Suuri kasumeid pole, nii imelik kui see ka ei tundu, kütusesektoris võimalik teenida.?
    Rohkem kui miljardikroonise käibega, lähimatest konkurentidest poole suurema NT Marine kõrval kinnitasid ka teised, et aeg on väga raske. ?Minul kui firma direktoril pole isegi ametiautot,? tunnistas GSG Bunkeringi tegevdirektor Andrei Pazerev.
    Pazerevi kinnitusel on kütusetonni ostu- ja müügihinna vahe praegu 7-8 dollarit, punkerduse tippajal 6-7 aastat tagasi aga 30?35, ajuti isegi 50 dollarit (877 krooni) tonn.
    Punkerdamise (laeva kütusega varustamine) praegust kahjumlikkust kinnitas ka O.W. Bunker Estonia müügijuht Aleksander Golubev. ?Punkerdatud kütuse kogus suureneb igal aastal, kuid kõik tahavad teenida,? rääkis ta. ?Kütusehinnad lähevad alla ning mingid firmad lõpetavad töö.?
    Suhteid konkurentidega mitte rikkuda soovides tundmatuks jääda eelistanud firmaomaniku kinnitusel võib üheks turult välja surutavatest firmadest olla ka NT Marine. ?Praegune olukord turul on ärilises mõttes vastuvõtmatu, keegi peab kellegi välja tõukama,? ütles ta. ?Eriti ebamugav on NT Marine olukord.?
    Võimalikeks võitjateks konkurentsivõitluses peetakse uusi rahvusvahelisi tegijaid, nagu O.W. Bunker Estonia.
    Konkurentsi tihedust tunnistas kahjumi allikana ka NT Marine juhatuse liige Jüri Koval. Samas ütles ta, et firma on teel stabiilsuse suunas ja paneb põhirõhu kvaliteedile, mis eelkõige tähendaks ostjaile sobivaid hindu ja pakutava kütuse laia valikut.
    Väiksemad firmad püüavad konkurentsis püsida kokkuhoiu teel. Baltic Estonian Bunkeri juht Stanislav Avdonin rääkis, et firma jättis alles vaid püsikliendid, et tagada mingigi kasum. ?Niipea kui laieneme, kaotame oma kasumi, konkurents on niivõrd terav.?
    GSG Bunkeringi tegevdirektori Andrei Pazerevi sõnul aitab neil ellu jääda just väiksus. ?Mul on väike laev, firmas töötab vaid 15 inimest,? rääkis ta.
    Punkerdusfirmad seisavad ühiselt selle eest, et reidil punkerdamine ehk mööduvatele laevadele kütuse viimine legaalsemaks ja kiiremaks muutuks. ?Kui järgiksime piiriseadust, mille järgi punkerdamine on reidil reeglina keelatud, peaksime laevad seisma panema,? selgitas Pazerev. ?Arvan et riigikogus või kusagil mujal tuleks leida lahendus, mis lubaks meil seaduslikult töötada.?
    Olukord muutub seda tõsisemaks, et piirivalve valmisub põhjalikumalt piiriseadust täitma.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.