Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kas vaid ketid ? vaateid jaekaubanduse tulevikule
Tulevikus muutub kindlasti teenuse osutamise kvaliteet ja kõigis kaupmeestes juurdub arusaam, et klient on kuningas, kelle soov tuleb täita. Usun kindlalt kaubanduskettide tulevikku, kuid ennustan, et kümne aasta pärast on siia jäänud vaid üks kodumaisel kapitalil põhinev kaubanduskett. Kui praegu kuulub kettidele turust viiendik, siis kümne aasta pärast ei kuulu kettidesse vaid umbes viis protsenti poodidest.
ETK juhatuse liige Raimond Lunev (Postimees 17.04.2001)
_________________________________________________________
Inimestele meeldib suurtes keskustes kaupa vaatamas ja ostmas käia. Kui saja aasta eest panid eestlased pühapäeval piduriided selga ja läksid kirikusse, siis nüüd pannakse paremad riided selga ja minnakse kaubanduskeskusesse. Suurpoed tõmbavad oma rikkalikuma kaubavalikuga ja parema ligipääsemisvõimalusega ostjaid ära väiksematelt kauplustelt, mis selliseid võimalusi pakkuda ei suuda.
Kaupmeeste liidu tegevdirektor Rudolf Kuldkepp (Postimees 14.03.2000)
_________________________________________________________
Väikesed nn kodulähipoed on olemas kogu maailmas. Nad ei kao. Kindlasti jääb neid vähemaks ja eelkõige selle valiku aluseks, kes jääb, kes mitte, on nende tegevuse kvaliteet. Jaekaubanduse kvaliteet Eestis on kiirel tõusuteel ja konkurents läheb üha teravamaks. See toob meile ainult kasu, paneb meid kõiki rohkem pingutama, mõtlema ja kliendikesksemalt tegutsema. Klient on loomulikult see, kes kõige rohkem võidab.
Väikestel poepidajatel tuleb poed üle vaadata ja sinna juurde kõvasti mõttetööd teha. Siis võivad nad turule jääda. Tuleb klient endale ära kirjeldada ja sinna juurde tooted leiutada, kõige esmased kaupmehe toimetused ära teha.
Väga paljudel puhkudel on enamik poode tehtud kõhutunde järgi ja enese mõistusega. Mis on eestlasele loomulikult omane. Nüüd olude sunnil tuleb hakata küsima ka nõu. Kas või raamatust.
Tartu Kaubamaja juhatuse esimees Jaan Kallas (Äripäev 16.06.2000)