Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Netifon Saksamaal uudne teenus
Olen Netifoni kasutanud ca kuu aega, peamiselt välismaalt koju helistamiseks. Netifoni eeliseks tavakõne ees on soodne hind. Enamasti räägin Netifoniga õhtul ja nädalavahetusel kodust.
Põhiliselt helistan sõpradele-tuttavatele ja sugulastele Eestis. Eelistatult Eesti Telefoni võrku. Mobiilile helistamine on kallim.
Hind on erinev ka välismaalt koju helistajale ja Eesti-sisesele kõnele, mis mulle eriti ei meeldi, kuid saan aru, et iga firma võtab raha sealt, kust saab. Aga isegi sel juhul on asi tunduvalt odavam kui ükskõik mis riigist tavatelefoniga helistada.
Netifoni alternatiiviks on tasuta Netmeeting, aga siis peavad mõlemad vestluspartnerid arvuti taga istuma, seega varem aja kokku leppima jms. See osutub praktikas liiga keeruliseks ja ka Eestis ei ole igaühel internetiühendusega arvutit.
Minu puhul on teenuse eeliseks hind Eestisse helistamisel. Teenuse kasutajaks võiksid olla põhimõtteliselt kõik välismaalt Eestisse helistajad, kuid ilmselt segab välismaalaste puhul see, et teenust ei tunta, samuti harjumus haarata lauatelefoni järele.
Saksamaal oleks võimalus pakkuda analoogset teenust neile, kes sooviksid mujalt maailmast Saksamaale helistada. Ise arvan, et siin võivad olla takistavaks asjaoluks riikide erinevad seadused telekommunikatsioonituru reguleerimisel. Üldiselt pean mainima, et Netifoni teenus, nii nagu Eesti telekommunikatsioon ja infotehnoloogia tervikuna, on oma arengus väga palju ees Saksamaa telekommunikatsiooni ja IT arengust. Isegi ITga tegelevad inimesed ajasid Saksamaal silmad suureks ja imestasid, et selline teenus on kuskil ka reaalselt kasutusel.
Netifonilt ootan veel ettemaksuga teenust. Probleemiks oli see, et välismaal olles pidin kasutama tuttavate abi, et ennast teenuse kasutajaks registreerida.
Autor: Raimo Peterson