Sebring ? auto luksusenautijatele

Tõnu Tramm 11. mai 2001, 00:00

Hiljuti Chrysleri müügiga alustanud ASi Silberauto esindajad ei salgagi, et Chrysleri uus müügipoliitika on ühene: ära aja ostjale tühja loba, anna võtmed ja las sõidab! Ja mis seal salata, vähemalt Sebringi puhul toimib säärane strateegia täielikult.

Proovisõidule minnes ei oska uuest Sebringist suurt midagi arvata. Peale selle, et tegemist Stratuse järglasega ja et nahksisustatud, kompuuterdatud, konditsioneeritud ning tont teab mis lisadega veel varustatud auto baashind on 339 900 krooni. Igati keskpärane hind, mis ei loo autost just eriti luksuslikku ettekujutust. Lisaks jätab auto madal katuseosa ning tagaistmel istudes lakke nühkiv pea autost üsna ahistava esmamulje.

Üllatuslikult tekib aga rooli taha maandudes sootuks teine tunne. Juhi elektriliselt reguleeritav nahkiste viitab juba sobivat sõiduasendit otsides sellele, et tegemist on millegi enama kui lihtsalt keskautoga. Roolilt juhitav cruise-kontroll, keskkonsoolis asuv pardakompuuter, väga asjalikult häälitsev stereosüsteem ja käsitsi lülitamisvõimalusega automaatkäigukast kinnistavad seda muljet veelgi (ainsa puudusena torkab esmapilgul silma tõsiasi, et rooli saab liigutada vaid üles-alla). Ja kui auto ehk pisut liiga järsult paigalt võpatab, tekib tunne, et siit rooli tagant ei tahaks enam välja tullagi.

Sebringi 2,7-liitrine V6 mootor ja automaatkäigukast teevad üsnagi korrektset koostööd. Vaid paigalt võttes peab gaasipedaali veidi tagasihoidlikumalt vajutama. Vastasel juhul hüppab auto suisa ehmatamapanevalt järsult paigalt. Edasised käiguvahetused kulgevad aga sujuvalt ja märkamatult, kiirendust jagub nii stardiks kui möödasõiduks piisavalt. Ikkagi 200 hobujõudu.

Kui käigukast lülitada ümber manuaalre?iimi, kaasneb väike pettumus. Lausa võimatu on käike vahetada ilma järsu nõksatuseta, mängi gaasiga kui palju tahes. Mõne aja pärast lülitame käigukangi D-asendisse tagasi ja esmakordselt eelistame kasutada linnasõidul automaatre?iimi.

Maanteesõidul ilmneb Sebringi tõeline ameerikalikkus. Vedrustus on pehme ja pikk teljevahe teeb sõidu mõnusalt sujuvaks. Paraku on suurema kiirusega sõites meie teed Sebringi pehme vedrustuse jaoks siiski veidi liig, mistõttu annab kohati tunda, kuidas auto hakkab diagonaalis ?loopima?. Samas ei anna see mitte kuidagi tunda roolis ja vähimatki ebakindlustunnet ei teki.

Keskmine kütusekulu jääb keskmisest kiiremal sõidul 11,4 liitri peale, mis on igati ootuspärane. Maanteel 90?100 vahel oleva tunnikiirusega sõites näitab arvuti hetkekuluks 7?9 liitrit sõltuvalt tee iseärasusest.

Lisaks proovisõiduautol olnud 2,7-liitrisele mootorile on saadaval ka 2-liitrise mootoriga Sebring. Viimast pakutakse vaid lihtsama, LE tähist kandva varustusastmega, mille baashinnaks on 299 900 krooni. 2,7-liitrise mootoriga auto puhul võib valida juba kahe baasvarustuse vahel ? LE ja LX. Esimese baashind on 326 900 ja teisel 339 900 krooni.

Lisaks on võimalik osta Sebringi kabriolettvarianti, mille hinnad sedaanist pisut kõrgemad. 2-liitrine LX maksab 399 900 krooni ja 2,7-liitrine 451 700 krooni.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing