Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kullerfirmad muutsid hindu
?Tegime hinnakirja kliendile kasutajasõbralikumaks,? põhjendas TNT Eesti juht Asko Talu, miks on uues hinnakirjas Euroopa piires endise viie tsooni asemel järel neli ja ülemaailmses tsoonijaotuses on järele jäänud kaheksast tsoonist kuus tsooni. Kuna kõrgemate tsoonide riigid toodi üle madalamatesse tsoonidesse, siis muutus nendesse riikidesse paki või dokumendi saatmine odavamaks. Talu andmetel on selliste riikide käibe osakaal TNT kogukäibes siiski väike ja kuna madalamate tsoonide hind tõusis samal ajal 4?5%, siis oli ka TNT teenuste keskmine hinnatõus ca 4?5%.
Hinnatõus toimus ka DHLi hinnakirjas, keskmiselt 2?3%. Esimese tsooni hinnad DHLil tegelikult langesid, et muuta need hinnad konkurentsivõimelisemaks. Teise tsooni hinnad jäid samaks, kuid alates 3. tsoonist hinnad tõusid, et kindlustada iga aasta ettenähtud paariprotsendiline üldine hinnatõus.
UPS on aga kohaliku turundusjuhi Jüri Vase kinnitusel tänavu hindu langetanud. ?Need ei pruugi küll kliendile olla tuntavad, kuna vahest on muutus isegi alla protsendi,? ütles Vask. Hinnalanguse põhjuseks on osa riikide üleviimine 3. tsoonist odavamasse 2. tsooni ja ümbrikusaadetiste arvu kasv. Kuna ümbrikusaadetisi on võrreldes varasemaga rohkem, on ka ühe ümbriku kättetoimetamise omahind odavam ja see võimaldas ka teenuse hinda mõnevõrra langetada.
Rahvusvahelised kullerfirmad muudavad hinnakirju tavaliselt kord aastas, enamasti kevadeti.