Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sügis jõuab teede ehituse laenust ette

    Maanteeamet arvestas tänavustes tööde graafikus ka Põhjamaade Investeerimispangalt (NIB) saadud laenu, kuid valitsus sai riigikogu otsuse heaks kiita alles seejärel, kui NIB oli laenule nõusoleku andnud.
    Maanteeameti arengu-programmiosakonna juhataja Tiit Grünbaumi sõnul oleks pidanud laenuotsus panga poolt olema tehtud juba eelmise aasta lõpus, siis oleks jõudnud tänavu laenuraha õigel ajal kasutama hakata. ?Panga poolt laenamisel takistusi ei olnud, pigem ei olnud maanteeametil ega rahandusministeeriumil selge, kui suur summa laenata,? sõnas Grünbaum.
    Ta lisas, et juhul kui riigikogu laenu võtmise oma otsusega enne suvepuhkust kinnitab, takistab laenuraha kohest kasutamist riigihankekonkursside protseduur, mis kestab 1,5?2 kuud. Enne konkursside lõppemist võib teedeehituse hooaeg selleks aastaks läbi olla.
    ?Praegu on lootust, et jõuame tänavu osaliselt laenu eest ehitada Tallinna?Narva maantee Maardu?Aaspere lõiku, panna kruusateedele kate 20 kilomeetri ulatuses ning teha pindamist ja kruusateede remonti,? ütles Grünbaum.
    Rahandusministeeriumi välisfinantseeringute osakonna peaspetsialisti Toomas Kauli sõnul otsustatigi laenu võtmine ära lahendada eilsel valitsuse istungil erakorralise punktina, sest laenu realiseerimisega on kiire. ?Muidu oleks riigikogu suvepuhkuse tõttu laen enne sügist kinnitamata jäänud,? ütles Kaul.
    Viie aasta peale kavandatud 45 miljoni Põhjamaade Investeerimispangalt laenatava euro eest (ca 704 mln kr), mis laekub vastavalt tehtud töödele, plaanitakse rahastada maanteede ehitamist, remonti ja hoolet neljas jaotuses. Jaotuste hulka kuulub Tallinna?Narva maantee Maardu?Aaspere lõigu rekonstrueerimine, üldtaastusremondi tegemine asfaltteedel kokku 391 kilomeetri ulatuses, kuue maanteelõigu rekonstrueerimine 43,6 kilomeetril ning 167 kilomeetri kruusateede katmine. Koondprojektis sisalduvad ka asfaltbetoon- ja mustkatete pindamine kokku 2500 kilomeetril ning kruusateedele uue materjali lisamine kokku 1350 kilomeetril.
    Riigieelarvest eraldatakse maanteede remondiks, hooldeks ja ehituseks tänavu ligi 100 miljonit krooni vähem kui eelmisel aastal. Tänavu saab maanteeamet riigilt 674 miljonit krooni.
    Grünbaumi sõnul saab maanteeamet tänavu ka maailmapangalt 61 miljonit krooni ja Euroopa Investeerimispangalt 82 miljonit krooni. Samuti oodatakse tänavu ISPA tagastamatut abi 233 miljonit krooni, mille kasutamist ei ole selleks aastaks veel plaanitud.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.