Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Sadam vabaneb laenust Pakterminali ees

    Pakterminali suhtekorraldusnõuniku Tommy Biene sõnul on 120 miljonit krooni kulutatud alates 1993. aastast tankerikai ehitamisse, Pakterminali aluse maa täitmisse, naftakaide basseini kalda kindlustamisse ja süvendamisse ning ka sadama raudteeharu renoveerimisse.
    Investeeringud on tehtud vastavalt Pakterminali ja Tallinna Sadama vahel sõlmitud lepingutele. ?Muuga sadama kaubakäive oli 1990ndate aastate alguses madalseisus, samas polnud Tallinna Sadamal endal raha Muugasse investeerimiseks,? ütles Biene. ?Pakterminal investeeris Muuga sadamasse selleks, et seal ise tegevust alustada. Tänaseks on Tallinna Sadam juba sedavõrd heal järjel, et on juba hakanud ise Muuga sadamasse investeerima, näiteks need osad sadamast, kus tegutsevad teised naftafirmad, on korda tehtud juba Tallinna Sadama rahaga.?
    Biene tõdes, et sõlmitud lepingute alusel toimub Pakterminalil Tallinna Sadamaga nii-öelda tasaarveldus ? 55 protsenti kaubatasudest, mida Pakterminal peab Tallinna Sadamale maksma, arvestatakse maha Pakterminali investeeringutest Muuga sadama infrastruktuuridesse.
    Viimane sellelaadne laenuleping sõlmiti Pakterminali ja Tallinna Sadama vahel 1998. aastal ning see puudutab Muuda sadama läänebasseini akvatooriumi süvendamist. Sellest tuleneva Pakterminali nõude suurus on tänaseks kahanenud 17,8 miljoni kroonini. ?Lepingu kohaselt tagab Pakterminal ise oma tööga Tallinna Sadama tagasimaksed,? lausus Tommy Biene.
    Samasugune leping, mille maht oli küll oluliselt väiksem, umbes 10 miljonit krooni, oli Pakterminalil ka Eesti Raudteega, kuid selles fikseeritud vastastikused kohustused on juba mitu aastat tagasi täidetud.
    Tallinna Sadama endine peadirektor Enn Sarap kommenteeris, et sellised sadama infrastruktuuridesse tehtud investeeringute hüvitamised sadamaksudele või kaubatasudele tehtud allahindluste teel on üsna tavalised ning seda kasutatakse ka mujal maailmas.
    Sarap lisas, et Tallinna Sadam ja Pakterminal sõlmisid niisuguse lepingu enne tema tulekut, sest ta ei mäleta selle olemasolu. ?Ilmselt sõlmisid selle Peeter Palu või Anatoli Kanajev,? oletas ta, ehkki viimane, 1998. aastast pärit leping sõlmiti just Sarapi ajal. Kanajev on mäletatavasti Pakterminali 50 protsendi aktsiate omaniku ASi Trans-Kullo üks omanikke.
    Tallinna Sadama praegune juhatuse esimees Riho Rasmann kinnitas, et Pakterminali investeeringud Muuga sadamasse puudutavad üksnes seda kaid ja ala, kus Pakterminal ise tegutseb.
    ?Kõikjal mujal on sadama infrastruktuuridesse investeerimisel üksnes meie raha mängus olnud,? sõnas ta.
    Rasmann tõdes, et kui Pakterminal poleks suutnud omal ajal Muuga sadamasse investeerida, siis ei oleks ta seal saanud ka tegevust alustada.
    Pakterminal on enda kinnitust mööda investeerinud Muuga sadamaala infrastruktuuridesse ühtekokku 800 miljonit krooni, mille hulka kuuluvad ka kõnealused 120 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Värske tuul Tallinna börsil: Liven läheb raha küsima võlakirjadega
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht „Kuumal toolil“: kes loodavad kiiret taastumist, peavad pettuma
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Milrem sai lepingu Jaapani kaitseväega
Robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics võitis hiljuti lepingu mehitamata maismaasõidukite tarneks Jaapani kaitseväele.
Robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics võitis hiljuti lepingu mehitamata maismaasõidukite tarneks Jaapani kaitseväele.
Tallinna linnapeaks tüürib Jevgeni Ossinovski Lisatud koalitsioonileping
Laupäeva õhtul otsustas Sotsiaaldemokraatliku Erakonna juhatus, et esitab Tallinna linnapeakandidaadiks Jevgeni Ossinovski.
Laupäeva õhtul otsustas Sotsiaaldemokraatliku Erakonna juhatus, et esitab Tallinna linnapeakandidaadiks Jevgeni Ossinovski.