Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kupeemersu ei jää oma sedaanvennale alla

    Ehkki C-klassi kupeemersust ei hooma sellist suurejoonelisust, kui mõni ehk sellelt automargilt eeldab, on tegemist siiski igati oma nime vääriva autoga. Nii mõnigi vaatab teda ja kehitab õlgu ? mis Mercedes see selline on? Nii väike!
    Kuid vaatamata oma näilisele väiksusele on temaga sõites saadav feeling piisavalt mersulik. Auto salong on viimse vindini lihvitud, teelpüsivus suurepärane ning 2-liitrine mootor jõuab pooleteisttonnist sõidukit igati vilkalt liigutada.
    Eriti igatseva pilguga jäävad C-klassi nägusale kupeele järele vaatama naised. Piisavalt väike, et linnas manööverdada ning piisavalt mugav, et maanteel sõita. Suure luugiga pagasiruumi võib mahutada 310 liitri jagu kraami, kui tagaistmed alla lasta, siis koguni 110 liitrit. Lapsed tunnevad end tagaistmel igati turvaliselt ning mida sa hing veel ihkad! Vaid rool tundub linnasõidul nõrga naisekäe jaoks veidi raskevõitu, otse sõites tuleb säärane omadus aga juba pigem kasuks.
    Proovisõiduautosse istudes saab kohe selgeks, et väga suurt vahet C-klassi sedaaniga ei ole. Vaid kolme kodaraga rool ning veidi teise kujuga näidikupaneel koos kummaliste jõnksudega ülaosaga annavad aimu, et tegemist veidi sportlikuma sõiduriistaga.
    Ka sõiduomaduste osas ei ole vahe tuntav. Telgede vahe on sedaanist vaid poolteist sentimeetrit lühem, laius sama, kõrgust 2 cm madalam ja pikkus paarikümne sentimeetri jagu lühem. Samas on kupee tühimass koguni paarkümmend kilo raskem, mistõttu on temaga maanteel küllalt pehme sõita isegi sportlikult jäigemale vedrustusele vaatamata.
    Automaatkäigukast on nagu ka sedaanil käsitsi lülitamise võimalusega. Paraku ei liigu käigukangi + ja ? mitte ette ja taha, vaid vasakule ja paremale. Iseenesest pole ju vahet, kuid nii mõnigi kiiremat sõitu harrastav kodanik on harjunud keerama rooli vasaku käega ja hoidma paremat kätt käigukangil. Viimane annab aga kurvides omamoodi tuge ja nõnda võib paremat kurvi võttes üsna lihtsalt keharaskuse mõjul käik madalamaks vahetuda. Lisaks pakub Mercedes uut poolautomaatset käigukasti, millel käib käikude üles ja alla ?laadimine? juba käigukangi ette ja taha liigutades.
    Kaheliitrisel proovisõiduautol jagub igatahes võimsust vaat et igal ajahetkel ja selles pole ka midagi imekspandavat: maksimaalne jõumoment (230 Nm) on saadaval juba alates 2500 pöördest minutis ja kestab samal tasemel ligi 5000 pöördeni välja. Kokku on saadaval nelja erineva jõuallikaga kupeed, millest üks töötab diislikütusega. Võimsaim variant (2,3 l) arendab 197 hobujõudu, lahjem (1,8 l) 129 hj.
    Hinnad algavad kupeel alates 371 700 kroonist, mis võrreldes ülejäänud kupee Mercedestega on 80 000 (SLK) kuni 120 000 (CLK) krooni odavam. Rääkimata SL või CL mudelitest, mille hinnad C-klassist mitmeid kordi kõrgemad.
  • Hetkel kuum
IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Airbus sõlmis Türgiga ligi 20 miljardi dollari suuruse tarnelepingu
Turkish Airlines sõlmib Rolls-Royce Holdings ja Airbusiga lepingu lennukikomponentide kodumaiseks tootmiseks, mille väärtus on 20 miljardit dollarit, mis on osa eelmisel aastal välja kuulutatud suuremahulisest ostust.
Turkish Airlines sõlmib Rolls-Royce Holdings ja Airbusiga lepingu lennukikomponentide kodumaiseks tootmiseks, mille väärtus on 20 miljardit dollarit, mis on osa eelmisel aastal välja kuulutatud suuremahulisest ostust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Riik võtab tänavu 150 miljonit eurot dividende
Riigile kuuluvad äriühingud ja need, mille üle riigil on otsustusõigus, tasuvad tänavu dividende 158 miljonit eurot, millest riigikassasse jõuab 152 miljonit eurot.
Riigile kuuluvad äriühingud ja need, mille üle riigil on otsustusõigus, tasuvad tänavu dividende 158 miljonit eurot, millest riigikassasse jõuab 152 miljonit eurot.
Luige inkassokontsern sai tehingule heakskiidu loodetust hiljem
Ärimees Hans H. Luigele kuuluv inkassokontsern Aktiva Finance Group ostis mullu Rootsi börsiettevõttelt Intrum 30 miljoni euro eest selle Baltikumi ärid, kuid sai Leedu üksuse omandamiseks heakskiidu alles nüüd.
Ärimees Hans H. Luigele kuuluv inkassokontsern Aktiva Finance Group ostis mullu Rootsi börsiettevõttelt Intrum 30 miljoni euro eest selle Baltikumi ärid, kuid sai Leedu üksuse omandamiseks heakskiidu alles nüüd.