Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kupeemersu ei jää oma sedaanvennale alla
Ehkki C-klassi kupeemersust ei hooma sellist suurejoonelisust, kui mõni ehk sellelt automargilt eeldab, on tegemist siiski igati oma nime vääriva autoga. Nii mõnigi vaatab teda ja kehitab õlgu ? mis Mercedes see selline on? Nii väike!
Kuid vaatamata oma näilisele väiksusele on temaga sõites saadav feeling piisavalt mersulik. Auto salong on viimse vindini lihvitud, teelpüsivus suurepärane ning 2-liitrine mootor jõuab pooleteisttonnist sõidukit igati vilkalt liigutada.
Eriti igatseva pilguga jäävad C-klassi nägusale kupeele järele vaatama naised. Piisavalt väike, et linnas manööverdada ning piisavalt mugav, et maanteel sõita. Suure luugiga pagasiruumi võib mahutada 310 liitri jagu kraami, kui tagaistmed alla lasta, siis koguni 110 liitrit. Lapsed tunnevad end tagaistmel igati turvaliselt ning mida sa hing veel ihkad! Vaid rool tundub linnasõidul nõrga naisekäe jaoks veidi raskevõitu, otse sõites tuleb säärane omadus aga juba pigem kasuks.
Proovisõiduautosse istudes saab kohe selgeks, et väga suurt vahet C-klassi sedaaniga ei ole. Vaid kolme kodaraga rool ning veidi teise kujuga näidikupaneel koos kummaliste jõnksudega ülaosaga annavad aimu, et tegemist veidi sportlikuma sõiduriistaga.
Ka sõiduomaduste osas ei ole vahe tuntav. Telgede vahe on sedaanist vaid poolteist sentimeetrit lühem, laius sama, kõrgust 2 cm madalam ja pikkus paarikümne sentimeetri jagu lühem. Samas on kupee tühimass koguni paarkümmend kilo raskem, mistõttu on temaga maanteel küllalt pehme sõita isegi sportlikult jäigemale vedrustusele vaatamata.
Automaatkäigukast on nagu ka sedaanil käsitsi lülitamise võimalusega. Paraku ei liigu käigukangi + ja ? mitte ette ja taha, vaid vasakule ja paremale. Iseenesest pole ju vahet, kuid nii mõnigi kiiremat sõitu harrastav kodanik on harjunud keerama rooli vasaku käega ja hoidma paremat kätt käigukangil. Viimane annab aga kurvides omamoodi tuge ja nõnda võib paremat kurvi võttes üsna lihtsalt keharaskuse mõjul käik madalamaks vahetuda. Lisaks pakub Mercedes uut poolautomaatset käigukasti, millel käib käikude üles ja alla ?laadimine? juba käigukangi ette ja taha liigutades.
Kaheliitrisel proovisõiduautol jagub igatahes võimsust vaat et igal ajahetkel ja selles pole ka midagi imekspandavat: maksimaalne jõumoment (230 Nm) on saadaval juba alates 2500 pöördest minutis ja kestab samal tasemel ligi 5000 pöördeni välja. Kokku on saadaval nelja erineva jõuallikaga kupeed, millest üks töötab diislikütusega. Võimsaim variant (2,3 l) arendab 197 hobujõudu, lahjem (1,8 l) 129 hj.
Hinnad algavad kupeel alates 371 700 kroonist, mis võrreldes ülejäänud kupee Mercedestega on 80 000 (SLK) kuni 120 000 (CLK) krooni odavam. Rääkimata SL või CL mudelitest, mille hinnad C-klassist mitmeid kordi kõrgemad.