Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus võimalus ? hübriidjalgratas

    Hübriidratas, mille ostmist jalgrattakaupmehed peavad tõusvaks trendiks, hakkab tagaplaanile tõrjuma Eesti jalgrattaostja eelmise kümnendi hullust, mägiratast.
    Ostjad saavad pikkamisi aru, et maanteel ja isegi metsateel on mägiratta asemel parem sõita hübriidrattaga, millel on mägiratta välimus, kuid sootuks suuremad rattad ja siledama mustriga rehvid.
    Samas võib tööle ja kauplusesse sõitja hoopis enam vajada tänavaratast, mägirattafanaatik jääda aga kindlaks oma senisele eelistusele ja armastusele.
    Seega tasub poodi minnes stampmõtetest vabaneda ja endalt selgelt ning konkreetselt küsida: kas, kus ja kellega ma sõita tahan ja kas mulle on tähtsam otstarbekus või see, mida mõtleb naaber, kes mäest laskumiseks mõeldud amortisaatoritega rattaga maanteel higistab.
    Hübriidratas katab tänava- ja mägirattaga võrreldes kõige suurema osa sportliku inimese vajadustest. Selle 21 või 24 käiguga rattaga saab edukalt sõita nii maanteel, metsa vahel kui ka väiksemates mägedes. Kui rattale lisada pakiraam ja tuled, on tegemist ideaalse matkarattaga. Rahvusvahelistel mägirattavõistlustel hübriidrattaga siiski osaleda ei lubata ? ratta suurem läbimõõt annab konkurentide ees eelise.
    hinnad algavad 3500 kroonist, lõpevad aga mitmekümne tuhande krooniga.
    Algselt spordivahendiks mõeldud, 1970. aastate keskpaigas turule tulnud mägijalgratas sobib eelkõige sportliku eluviisiga inimesele, kes turnib rattaga mägedes, sõidab mööda kiviseid või rohkete puujuurtega metsateid. Mägiratta rataste diameeter on 26 tolli ehk 2 tolli väiksem kui tänava- ja hübriidratastel, rehvid on laiad ja tugeva mustriga. Vastupidaval, 24 käiguga mägirattal pole tänavajalgrattale omast rikkalikku lisavarustust, küll aga võimalused selle lisamiseks. Vastu tulles tarbijate soovile hakkasid rattatootjaid valmistama ka odavamatest materjalidest ja vähem vastupidavaid mägirattaid, kaugenedes sellega esialgsest sportratta käsitusest.
    hinnad vastupidavatel ratastel alates 6000 kr.
    Töökindlad, tugevad ja heade veeremisomadustega tänavarattad sobivad hästi tööl käimiseks, aga ka poekülastuseks või koos lapsega sõitmiseks. Soliidse välimusega ratastel on tunduvalt vähem käike (1?7) kui hübriid- või mägiratastel, kuid käikude arv katab täielikult tänavasõitja vajadused. Lisaks asub käiguvahetaja rattarummu sees, mis teeb ratta töökindlamaks. Ratas on nn täisvarustusega, rattale on kinnitatud porilauad, pakiraam, jalg, tuled.
    hind sõltub käikude arvust, 4000?7500 kr
    Kerge, väga kitsaste rehvidega, kive ja auke kartev maanteeratas on mõeldud neile spordiharrastajatele, kelle eelistus on kiirus. Võidusõiduratta suunitlusega ja rohkete käikudega maanteeratas on teistest kallim, tema hinnad algavad 9500 kroonist.
    hinna ülempiir hakkab vastu tulema 60 000?70 000 krooni juures.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.