Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Äri võib alata 125 krooniga
Ester Lokotar alustas nelja aasta eest 125 krooniga, mille eest sai kotitäie Rootsi kosmeetikafirma tooteid tutvustavaid materjale ja edukusplaani. Nüüd kannab naine safiirdirektori kõlavat nimetust, tema alluvuses on rohkem kui 2000 inimesest koosnev kogu Eestit kattev müügivõrk ning ta võib teenida kuni 30 000 krooni kuus.
?See on elustiil, mis sobib aktiivsele inimesele,? ütleb varem õpetaja ja giidi ametit pidanud naine, mõeldes selle all müügiga kaasnevaid lugematuid kohtumisi, koolitusi ja esitlusi. Lokotari kujundatud müügivõrgus töötavast üheteistkümnest direktorist on kümnel kõrgem haridus, üks neist on mees. Kõik nad teenivad vähemalt 10 000 krooni kuus, mis pole Eesti oludes just väike tasu. Seda enam, et osa neist tegeleb sellega põhitöö kõrvalt. Koolitus on tasuta. Tugeva stiimulina mõjuvad ka karjääriredeli eri astmetele jõudmisel makstavad preemiad. Näiteks kaasneb direktori nimetusega 1000 dollarit, kulddirektoriks saaja saab aga 2000 dollarit ja safiirdirektor koguni 4000 dollarit otse peo peale.
Käsi- või otsemüük on paljudele see õlekõrs, mis aitab välja rabeleda raskest olukorrast. Selleks pole vaja kontorit ega kirjutuslauda, isegi mitte arvutit, piisab telefonist. Ester Lokotar räägib oma ühest direktorist Ljudmillast Kohtla-Järvelt, kes oli enne Oriflame?i võrkturustussüsteemiga liitumist tööta. Nüüd ütleb töölisest edukaks müügijuhiks saanud naine, et pole varem nii õnnelik olnud.
Ema eeskujul on hakanud sama asjaga tegelema ja tänaseks juba direktori seisu tõusnud ka Ester Lokotari kaks kõrgelt haritud ja vastutusrikastel kohtadel töötavat tütart. Vanem neist, Euroopa Liidu Infokeskust juhtiv Helina Lokotar ütleb, et Oriflame on tema hobi. Eesti avalikkusele tuntud tegelastest on Lokotaride kaudu Oriflame?i distribuutoriks hakanud Marko Reikop, kes juhib ka kõiki firma suurüritusi.
Oriflame?iga liituja saab tooted kätte 30% odavamalt, kui müüb need sõbrale edasi, saab vahe endale ja nii edasi. Uusi müüjaid värvates võib teenida müügitulule kuni 28% lisaks.
Ühe esimese otsemüügifirmana alustas 1993. aastal Eestis Avon. Selle võrguga liitumisel tuleb tutvustava materjali ja tootenäidiste eest algul välja käia 150 krooni, kusjuures tooted saab müügiks krediidina. Avonil müügipüramiidi ei ole ja keegi teiste töö pealt ei teeni, ütles firma klienditeenindaja Jana Vatsar.
Eesti Otsemüügi Assotsiatsioon registreeriti selle aasta märtsis ja sinna kuulub neli firmat: Oriflame, Avon, Tupperware ja GNLD, mis müüb Goldeni tooteid. Tupperware ja GNLD kohta ei õnnestunud andmeid saada, aga Oriflame?i võrgus on rakendust leidnud kokku 12 000 inimest, Avoni omas 7000. Oriflame?i eelmise aasta käive oli 50 miljonit krooni ja see kasvas 75%. Teised firmad oma majandusnäitajaid ei avalikusta.