Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tööandjalt oodatakse haiguspäevade hüvitust

    Praegu veel ettevalmistamisel oleva ravikindlustuse seaduse kohaselt hakkab haigekassa maksma haigushüvitist senise teise päeva asemel alles neljandast päevast alates. Sotsiaalministeeriumi ettepaneku kohaselt peaks tööandja kohustuma tasuma töötajale uue seaduse järgi hüvitamata jäävate haiguspäevade eest.
    ?See oleks hea tahte avaldus tööandja poolt,? ütles sotsiaalministeeriumi kantsler Hannes Danilov, kes osaleb ministeeriumi esindajana kolmepoolsetel läbirääkimistel valitsuse, tööandjate ja töövõtjate vahel.
    Baltika arvutuste kohaselt oleks tööjõukulude kasv aastas 1 protsent, kui haigekassa asemel maksaks töötaja teise ja kolmanda haiguspäeva eest tööandja. ?See polegi nii väike summa,? sõnas ettevõtte personalijuht Madis Länts.
    ?Turumajanduslikus ühiskonnas ei saa olla mingeid hea tahte avaldusi,? ütles Klementi juhatuse esimees Madis Võõras. ?Kui tööandja annab midagi, siis ta tahab midagi ka vastu saada.?
    Kui see teema kolme aasta eest samuti üleval oli, peeti võimalikuks kinnimakstavate haiguspäevade arvel töötaja eest makstava sotsiaalmaksu vähendamist. Praegu aga selline võimalus välistatakse.
    ?See ei tule kõne allagi,? ütles Danilov ning lisas, et võimalik 0,1protsendiline sotsiaalmaksu vähendamine oleks liiga tühine summa. ?Tööandjat peaks stimuleerima soov luua tervislikku töökeskkonda, et töötajad ei haigestuks.?
    Riigikogu sotsiaalkomisjoni esimehe Toomas Vilosiuse sõnul on eelnõu veel toores ning võimalikud mitmesugused variandid. ?Paljudes Euroopa riikides maksab tööandja koguni nädala kinni,? tõi Vilosius näite. ?Töötaja on siis paremini tööandja kontrolli all ning pole sellist juttu, et lähen võtan sinise lehe.?
    Võõrase hinnangul nõustuks tööandja ehk haiguspäevade eest tasuma juhul, kui tal oleks võimalik kontrollida haiguse olemasolu. ?Ja teiseks peaks siis vähendama sotsiaalmaksu,? ütles Võõras. ?Kui need kaks punkti pole täidetud, ei tule kõne allagi, et me soostuksime maksma töötajale haiguspäevade eest. See halvendab tööettevõtluskeskkonda ja seda eriti tekstiilitööstuses.?
    Madis Läntsi sõnul tekitab eelnõu küsimuse, miks me seda sotsiaalmaksu üldse siis haigekassale maksame. ?Nende päevade hüvitamine töötajale oleks ju üks täiendav maks lisaks 33protsendilisele sotsiaalmaksule.?
    Tööstuse ja Tööandjate Keskliidu jurist Tarmo Kriis pidas haiguspäevade hüvitamist võimalikuks ainult juhul, kui see oleks vabatahtlik. ?See oleks võimalik ainult suurtes ettevõtetes, kus on tehtud kollektiivlepingud,? ütles Kriis, kes osaleb samuti kolmepoolsetel läbirääkimistel. ?Ja seda peaks käsitlema ettevõtte kuluna, mitte erisoodustusena,? lisas ta.
    Kalevi juhi Oliver Kruuda sõnul peaks haigekassa süsteem põhinema hoopis vabatahtlikul kindlustusel ning oleks igaühe enda kanda. ?Riik aitaks maksta vaid töötute eest,? rääkis Kruuda. ?Me maksame ju kolossaalseid summasid ja iga aasta mõeldakse uusi nippe välja, kuidas raha juurde küsida,? ütles ta ning lisas, et kui mujal maailmas riik soodustab ettevõtluse arengut, siis kõnealune ettepanek hoopis pärsib.
    Järgmise aasta algusest peavad noored tööle tulijad tasuma pensionifondi 2% oma teenistusest. Lisaks on arutlusel ka töötuskindlustusmakse, mis võtab palgast maha 0,2?0,5%. Samuti suurendab tööandja maksukoormust järgmise aasta algusest kavandatav tööõnnetus- ja kutsehaiguskindlustus.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.