Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hansa Liising tegutses seaduslikult
Kriminaalasja Hansa Liisingu vastu algatas väidetava liisingupettuse katsega Belgias vahele jäänud OÜ SwedTrade.
Kriminaalosakonna majanduskuritegude talituse politseiinspektor Alar Must lõpetas kriminaalasja menetlemise eelmise nädala neljapäeval kuriteosündmuse puudumise tõttu.
?Hansa Liisingul kui autode omanikul oli õigus seista selle eest, et vara ei satuks kolmandate isikute ebaseaduslikku valdusesse,? rääkis Must. ?Hansa Liising oli saanud konkreetseid vihjeid, mis andis alust karta vara mittesäilimist.?
Musta sõnul ei leidnud ta kriminaalasja menetledes alust ka SwedTrade?i väitele, justkui oleksid Hansa Liisingu volitatud isikud pressinud autojuhte ähvardades Belgias 25 autot välja. ?Autojuhtide ja samuti ka SwedTrade endise tegevdirektori kinnitusel mingisugust otsest ähvardamist ei olnud,? ütles Must. ?Lubadust politsei kutsuda ei saa aga kindlasti pidada ähvardamiseks kriminaalõiguslikus mõttes.? Musta sõnul tegid otsustuse tagasi Eestisse pöörduda autojuhid ise.
SwedTrade?i esindaja, advokaat Marko Paabumetsa kinnitusel pole ta uurija määrusest midagi kuulnud. ?Pean enne määrust nägema, et kommenteerida, kas kaebame otsuse edasi,? sõnas Paabumets.
SwedTrade?i enda vastu on esitatud kaks kriminaalasja algatamise taotlust, mille kriminaalosakonna majanduskuritegude talituse vaneminspektor Mati Vaino on ühendanud üheks kriminaalasjaks.
?Antud asja menetlemine alles käib,? lisas Vaino. Vaino uurib SwedTrade?i võimalikku käibemaksupettust ning autode mahamüümise katset Belgias.
Eelmise aasta septembri lõpus koondas korduvalt omanikke vahetanud SwedTrade Belgiasse Antverpeni 25 ilma koormata veoautot. Hansa Liising, kellele oli laekunud informatsioon, et SwedTrade võib liisitud autod maha müüa, käivitas autode päästmisoperatsiooni. Veoautod jõudsid Eestisse tagasi 10. oktoobril.
SwedTrade?i praegune omanik Vahur Saar on autode Belgiasse viimist varem Äripäevale põhjendanud sellega, et tema organiseeritud lepingu kohaselt pidi üks Saksamaa ekspedeerimisfirma hakkama SwedTrade?i autodega Euroopas vedusid tegema.
Hansa Liising on liisinguvõlglase SwedTrade?i suhtes algatanud pankrotimenetluse. Hansa Liising nõuab SwedTrade?ilt 4,5 miljonit krooni. Tallinna linnakohus teeb selles asjas otsuse 4. juunil.