Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suvi toob Eesti õlleturule muutusi
Tartu Õlletehase juhatuse esimehe Tarmo Noobi sõnul kavandasid ettevõtte omanikud selleks suveks 35 protsendi suurust turuosa ja alles aasta lõpuks praegust 40 protsendi suurust osalust kohalikul õlleturul.
Hetkel on kahe suure õlletootja vahe turuosades 10 protsenti Saku kasuks, kuid suve jooksul see Noobi hinnangul suureneb. Nimelt ei jagu Tartu õlletootjatel nii palju mahutiparki, kui suvisel kõrgtarbimise ajal vaja oleks. ?Mahuteid saaks muidugi juurde panna, aga see võtab üheksa kuud aega,? märkis ta.
Uue eksklusiivse firmapudeliga, mis sel nädalal müügile tuli, loodab Tartu Õlletehas Noobi sõnul tarbijaid juurde võita ja kasvatada sügisel turuosa üle 40 protsendi.
Otsese müügiedu kõrval on uude kandilisse pudelisse juhatuse esimehe sõnul sisse programmeeritud ka ettevõtte imago tugevdamise mõte. ?Klaas on klaas, aga maksab vorm,? kommenteerib ta uue 0,3-liitrise keeratava korgiga õllepudeli hinda, mis on poes müügil hinnaga 8.50 kuni 8.90.
Märtsis laiendas Tartu Õlletehas oma limonaadide valikut ja sai selle sammuga Eesti joogituru liidriks. Uuendusi on olnud siidrite osas ja järgmisena lubas Noop üllatada veetarbijaid.
Noop ütles, et Tartu Õlletehas rühib kogu aeg õlleturu liidrikoha suunas, kuid ?omaette eesmärki kellelegi ära teha ei ole?.
Saku Õlletehase juhatuse esimees Cardo Remmel märkis, et ei tunne ennast konkurentide vanaaegse pudeli turuletulekust häirituna. ?Meil sellist eesmärki ei olnud, nagu Tartul polnud ka omal ajal eesmärki Saku on Ice?i taolise õlle tegema hakkamiseks,? lausus ta.
Remmeli hinnangul pole kõnealune pudel ka mingi müügimahu tekitaja, sest selle hind tuleb liitri peale arvestades tavaõllest 40 protsenti kõrgem. Selliseid huvitavaid käike eksklusiivtoodete turul hindas aga Remmel positiivseks, sest ehkki üldist olukorda need ei mõjuta, lisavad need tema sõnul värvi ja meeleolu.
Saku Õlletehase turuosa oli kohalike tootjate seas aprillis 51 protsenti. Remmeli sõnul aasta esimesed kuud midagi rõõmustavat ei toonud ja oodatud turuosa kasv jäi saamata. ?Seda paremini oleme valmis suveks,? lubas ta. Aasta lõpuks loodab Saku Õlletehas selle juhi sõnul saada enda kätte 50-55 protsenti koduturust. Küsimusele, mis nipiga ta selle saavutada loodab, vastas Remmel: ?Panustame tarbijasse, uurime tema soove ja ootusi.?
Kogu joogituru liidri koha said Tartu kolleegid Remmeli sõnul tänu oma limonaadidele. ?Selles segmendis meie kaasa ei räägi,? selgitas ta.
Väiksematest õlletootjatest kasvatas Pärnu Õlu eelmisel aastal oma müügimahtu 15 protsenti ja loodab samas tempos jätkata selgi aastal. Praegu on ettevõtte turuosa 5 protsendi ringis, edasine sõltub aga tegevdirektori Endel Vare sõnul sellest, kui kiiresti turg eest ära läheb. Pärnu õlletehas investeerib tänavu õlle kvaliteedi parandamisse ja müüki kokku 3,5 miljonit krooni. Veel sel kuul toob õlletehas kõrge kvaliteedi näitajana välja topeltvakumeeritud õlle. Suured lootused on tänavustel Pärnu juubeliüritustel, kus on alati esindatud ka Pärnu kohalik õlu. Selle tarvis valmis ka juubeliõlu Pärnu endisaegse nimega Perona. Selle ostja toetab kümne sendiga Reiu jõe suudmes toimuvaid arheoloogilisi kaevamisi Eesti vanimas inimasustuses.