Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Telefon saab trahviga võrreldes 50 korda suuremat tulu
Konkurentsiamet tegi Eesti Telefonile kuu aega tagasi ettekirjutuse, milles nõudis kõnetariifiide alandamist. Praegu saab ettekirjutuse täitmise aeg ümber, ettekirjutuse mittetäitmise eest on konkurentsiametil õigus trahvida Eesti Telefoni kuni 5000 krooniga päevas.
Hinnanguliselt sai ET mullu kõnedest 1,7 miljardit krooni tulu, millest moodustasid kohalikud kõned 34 protsenti, seega laekus hinnatõusuni kohalikest kõnedest 1,6 miljonit krooni tulu päevas.
Konkurentsiameti peadirektor Peeter Tammistu ütles, et ameti hinnangul tõusis kohalike kõnede hind 1. aprillist keskmiselt ligi 27 protsenti. Seega kasvas ET kohalikest kõnedest päevas saadav tulu 0,4 miljoni võrra. Konkurentsiameti hinnangul peaks kohaliku kõne minut maksma põhiajal mitte rohkem kui 29?30 senti.
Isegi kui Eesti Telefon pakuks kohalikke kõnesid hinnga 30 senti minut, saaks ET 4sendisest vahest päevas hinnanguliselt 240 000 krooni võrra rohkem tulu.
?Mullu 1. oktoobril toimunud kohalike kõnede hinnatõusu arvesse võttes oli kallinemine üle 70 protsendi,? lisas Peeter Tammistu. ?Meie peame seda ebanormaalseks.?
ASi Eesti Telefon meediasuhete juht Ain Parmas ütles, et Eesti Telefon esitas eile Tallinna halduskohtusse kaebuse konkurentsiameti tehtud otsuseid vaidlustamiseks.
Konkurentsiamet on teinud ET-le ka haldusõigusrikkumise protokolli, mille alusel saab kohus trahvida suurfirmat kuni 130 miljoni krooniga.
?Eesti Telefon ei aktsepteeri konkurentsiameti otsust ja esitab kaebuse täna kohtusse,? nentis Parmas. ?ET on jätkuvalt seisukohal, et võrgusisese kõne baashind vahemikus 14?34 senti on kulupõhine. Tariifide rakendamisel on Eesti Telefon täitnud telekommunikatsiooniseaduse nõudeid, mis kohustavad olulise turujõuga ettevõtet kehtestama teenustele kulupõhised hinnad ja mitte ristsubsideerima teenuseid.?
Parmas lisas, et ET kuluarvestussüsteemi õigsust on auditeerinud rahvusvaheliselt tunnustatud audiitorfirma KPMG ja selle aluseid pole vaidlustanud ka sideamet, mistõttu ei saa Eesti Telefon nõustuda konkurentsiameti otsusega.
?Kui nad vaidlustavad selle kohtus, siis kohus otsustabki,? lausus Peeter Tammistu. ?Ei taha hakata ähvardama, aga ettekirjutus on tehtud ja ettekirjutus on täitmiseks.?
?Lisaks baashinnale on Eesti Telefon toonud turule ka mitmeid sooduspakette, kus võrgusisese kõneminuti hind on baashinnast odavam. Kõneboonuste paketis on võrgusisese kõneminuti hind 12?29 senti minut ja Äripaketis 28 senti minut,? ütles Parmas. ?Meie hinnangul aitas riigisisese ja kohaliku kõne tariifide ühtlustamine kaasa kõneturu avanemisele, sest Eesti Telefoni uuest tariifistruktuurist teatamise järel on ka uued telefonioperaatorid hakanud kõneteenust pakkuma.?
Aasta esimese kolme kuuga teenis Eesti Telefon 93,6 mln krooni, mis on 17 mln krooni vähem kui mullu, mil ettevõte teenis 110,6 mln krooni.