Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Prominente sõidutab ohtlik väikelennuk

    Copterline?i Tallinna terminali juhi Tõnis Lepa juhitud väikelennukil jäi eile täieliku lennukeeluni vaid 20 lennutundi, ütles Tõnu Ader lennuametist.
    Üle 2000 lennutunni sõitnud mootoriga väikelennuki omanik tohib sõita üksnes omal riisikol, sest mootor võib osade kulumise tõttu seiskuda ja lennuk alla kukkuda, selgitas Ader.
    Eurovisiooni kangelasi vedanud lennuki mootoril täitus eilseks 2880. lennutund, mistõttu keelas lennuamet eralenduri eksamiks valmistuvale Rebasele õppelennud talle endale kuuluva Cessnaga. Väikelennuki mootorile lubatakse enne kapitaalremonti 3000 lennutundi.
    Sama lennukiga pidid täna ASi Tartu Lennujaam inspekteerima lendama ka teede- ja sideminister Toivo Jürgenson koos kantsler Margus Leivoga, kuid pool tundi pärast Äripäeva järelepärimist lennuametist leiti neile uus lennuk.
    Ministri piloodiks oli kavandatud BNSi peadirektor Oleg Harlamov, kelle teenetest loobuti koos lennuki vahetusega.
    Küll aga käis Rebase Cessnaga kaks nädalat tagasi Riias presidendikandidaat Peeter Tulviste. ?Tundsin ennast suurepäraselt ja turvaliselt. Olin lennumõnust vaimustatud,? rääkis Tulviste. ?Ma polnud teadlik lennukit puudutavast kommertslendude keelust, kuid oleksin lennanud ka probleemist teadlikuna.?
    Tulviste sõnul juhtisid lennukit Lepp ja Rebane, kes transportisid teda sõpradena tasu nõudmata.
    Rebane ütles, et tema lennukit kasutati Padari ja Bentoni Tartusse viimiseks seaduslikult, sest ta ei nõudnud tasu, mistõttu pole tegemist kommertslennuga.
    Eile sõlmis Rebane lepingu eralenduri eksamiks nõutava 10 soololennutunni tegemiseks ühe piloote koolitava firmaga. ?Lennuameti tegevus on bürokraatlik ja ebamõistlik, sest pärast kümmet kommertsfirmalt ostetud lennutundi võin ma oma Cessnaga lennata, kuhu tahan,? lausus Rebane.
    Kommertslendude töölimiidi ületanud mootoriga lennukile pikendatakse Aderi sõnul lennuluba üksnes eralendudeks pärast mootori erilist ülevaatust. Eestis ja naaberriikides on juhtunud mitmeid pikendatud ressursiga mootori seiskumisi, rääkis Ader.
    ?Kui mootor seiskub avara põllu kohal, võib maandumine ohutult õnnestuda,? selgitas Ader. ?Eestis on aga tihedalt metsi, soid ja asulaid, mis muudavad hädamaandumise ohtlikuks.?
    Praegu on Eestis kolm kommertslendudeks kõlbulikku väikelennukit ning kaks lennukit, millega võib teha omal riisikol eralende.
    Tõnis Leppa ei õnnestunud enam eile õhtul pärast lennuki maandumist Tartus mobiiltelefoni teel tabada.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.