Cartini ja Hinnapommi kaup ühest konteinerist

Peeter Raidla 25. mai 2001, 00:00

Üle Eesti enam kui 40 kauplust omava OÜ Glasmir äriidee autoriteks on selle asutajad Tiit Lepp ja Sulev Kodu, kes on suutnud seitsme aastaga püsti panna ladusa hankesüsteemi. Üle maailma tegutsevad Glasmiri agendid, kes passivad peale suurte ladude ja kaubamajade tühjendusmüüke. Kaubahankijad tegutsevad näiteks Kanadas, Taanis, Taiwanis, Itaalias, Ameerika Ühendriikides ja mujalgi. 2000. aasta tollistatistika järgi tõi Glasmir kõige enam kaupa sisse Kanadast, olles koguni sealt importijate edetabeli esikümnes.

Sageli on saadud konteineritäite viisi rõivaid, lihtsamaid tööstus- ja majapidamiskaupu ka laenuks. Näiteks mõni aeg tagasi oli Glasmiri bilansis üleval võlad välisfirmadele Sil Cut (5,27 mln kr), Asif Trading Ltd (11 mln kr) ja Annesly Marketing (3,9 mln kr). Kaubasaadetistena vormistatud laen tasutakse siis, kui kaup on müüdud.

Üks põhilisi kaubahankijaid, Annesly Marketing on äriregistri andmeil alates 1997. aastast Glasmiri ainuomanik. Sinnani olid Glasmiri osanikeks Tiit Lepp ja Sulev Kodu võrdselt 50 protsendiga.

Lisaks Eestis avatud kümnetele Cartini, Hinnapommi, Metro ja X-Pressi kaubamärgi all tuntud kauplustele on Glasmir leidnud turustamiskohti ka väljaspool. Nii tegutseb Lätis Glasmiri tütarfirma, kes on oma äriidee rajanud samadele alustele nagu emafirmagi, analoogselt käib kokkuostetud kauba müük ka Leedus. Baltimaade kõrval ekspordib Glasmir kokkuostetud rõivaid veel Prantsusmaale, Rootsi ja Soome.

Big Stari kaubamärgi ametliku esindaja, Jeansline OÜ ostujuht Ain Lilleväli sõnas, et nende jaoks on Glasmiri müügitaktika harjumatu.

?Poolteist aastat tagasi oli meil Glasmiriga väike konflikt,? meenutas Lilleväli. ?Nende kauplustes pakuti müüa ka Big Stari teksaseid. Kui küsisin, kuidas need sinna sattusid, siis öeldi mulle, et need on näidiseksemplarid.?

Enne Glasmiri Tallinna vanalinnas Kanguri rõivapoodi pidanud Andres Metsar ütles, et tema ei oska sealsetele tegijatele midagi ette heita.

?Ma veel ise soovitasin neid,? lausus ta. ?Glasmir on suutnud aastaid Eesti inimestele normaalse hinnaga suhteliselt kvaliteetset kaupa pakkuda. Eks see oli ju teada, mismoodi nemad oma kaupa hangivad ja ega selles laias laastus ju midagi erilist polegi.?

Metsar lisas, et nemad üritasid omal ajal rõivaäri ajada tsiviliseeritumal meetodil: ?Käisime messidel ja proovisime lähtuda üldtunnustatud äristandarditest.?

Rõivaste hulgi- ja jaemüügiga tegeleva A & G Kaubanduse müügijuht Anu Mahlapuu lausus, et Glasmiri kaubandustaktika pole sugugi tavaline. ?Nii toimivad ikkagi second-hand-kauba müüjad,? sõnas Mahlapuu. ?Seda kaupa müüakse kilodega, ehkki ega tal otseselt midagi viga ei ole. Samas kui vaadata firmamärke, mida Glasmir pakub, siis tekib küsimus, kuidas nad suudavad nii odavalt müüa.?

Anu Mahlapuule meenus Glasmiriga seoses ka üks arusaamatus, kui Glasmir oli ostnud A & G Kaubanduse ühelt tarnijalt terve konteineritäie kaupa lubadusega see Ukrainas maha müüa, kuid realiseeriti sellele vaatamata Eestis.

Glasmiri juhatuse esimees Tiit Lepp, kuulnud, et tegu on Äripäeva ajakirjanikuga, suunas kohe kõne marketingijuhile Kristjan Ervalile. Erval lubas esiotsa korraldada kohtumise Lepaga, kuid see lõppes pidevate viidetega ajanappusele.

Kas Glasmir ostab konteinerite kaupa rõivaid kokku?
Erval: ?Mina tegelen rohkem Eesti-sisese müügiga. Kauba sisseostmisest teab rääkida Tiit Lepp.?

Räägime siis müügist. Kas vastab tõele, et kokkuostetud kaup sorteeritakse vastavalt kvaliteedile ja väljanägemisele ning läheb siis laialijagamisele kettide vahel?
Erval: ?Ma ei ole marketingijuht. Ma tegelen üksnes nende küsimustega.?

Millega konkreetselt?
Erval: ?Erinevate projektidega, aga parem, kui te räägite Tiit Lepaga.?

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing