Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Järwa Trans pigistab nelja autoga maksimumkäivet
?Suuremat käivet nelja tentautoga praktiliselt enam välja ei pigista,? on Järwa Transi omanik ja juhatuse esimees Mati Järvik veendunud. ?Meie käive on tõusnud tänu sellele, et autod on pidevalt töös.? Transporditeenuse vaikset hinnatõusu ei pea Järvik käibekasvu oluliseks põhjuseks.
Pooleteise aasta pärast, kui kahe auto liisingumaksed saavad tasutud, soetab Järwa Trans uue liisingulepinguga ilmselt veel kaks autot juurde. ?Kindluse selleks annavad kindlate klientide olemasolu,? sõnab Järvik.
Samas nendib Järvik, et uute klientide seas trehvab igal aastal vähemalt üks, kellest saab ettevõtte võlglane. ?Nii paarikümne tuhande krooni eest saame igal aastal vastu pükse,? tõdeb Järvik ja lisab, et nemad ise, vastupidi, peavad kõige olulisemaks kriteeriumiks lepingutest kinnipidamist.
?Väikestel transpordifirmadel on enda vee peal hoidmiseks kaks võimalust,? räägib ASi SP Transit Eesti veokorraldusosakonna juhataja Andres Lõhmus. ?Nad kas otsivad ise endale kliente või toetuvad meiesugustele suurtele transpordi- ja logistikafirmadele.?
Järwa Trans tegi paar aastat tagasi SP Transit Eestile pidevalt ühe autoga allhanke korras tööd. ?Otselepingud klientidega on kasulikumad,? põhjendab Mati Järvik, miks püsivam koostöö Eesti ühe suurema transpordifirmaga poolteist aastat tagasi soikus.
Elektri- ja telefoniliini puitposte tootva Valga firma OÜ Lapoonus juhataja Enno Lõiv telliks veoseteenuse vaid Järwa Transist. Ja seda mitte seepärast, et firmade kontorid asuvad ASi Valga Auto peamaja teisel korrusel vastakuti. ?Järwa Trans annab auto alati lubatud ajal ette ja viib kauba kiiresti kohale,? loetleb Lõiv sooritusi, mida kauba saatja veose tegijalt eelkõige ootab. ?Paraku ei jõua Järwa Trans oma autopargiga kõiki meie tellimusi täita.? Lapoonus ekspordib ligi 70% männi- ja kuusepuust valmistatud elektri- ning telefoniliinipostidest Saksamaa immutustehastesse.
Järwa Transi neli autot ? kaks Scaniat, Mercedes-Benz ja DAF ? vuravad peamiselt Saksamaa, Prantsusmaa, Taani, Hollandi ja Belgia teedel. Kliente on Järwa Transil kokku ligi poolsada, neist 35 on Eesti firmad.
Aastaid ise autojuhina Saksamaa vahet sõelunud Järvik leidis esimesed kliendid Saksamaa ekspediitorfirmade kaudu. ?Mitmed neist on jäänud meile truuks tänini,? lisab Järvik.
Järwa Transi kõik autojuhid on pärit Valgast. Koorma viimine Saksamaale ja sealt uue koormaga tagasisõit võtab aega 8?10 päeva, Prantsusmaal käik kuni kaks nädalat.
Järviku sõnul teenivad Järwa Transi autojuhid konkurentsivõimelist palka. ?Koos komandeeringutasuga, mis on 350 krooni päevas, ulatub juhtide kuuteenistus keskmiselt 8000 kroonini,? täpsustab Järvik. Kõik juhid on läbinud rahvusvahelise autojuhtide kursuse. Mingit erikoolitust Järwa Trans oma töötajatele ei paku.
OÜ Järwa Trans
asutatud 1996. aasta lõpusainuomanik Mati Järvikfirmal neli veokit, neist kahe liisingulepe lõpeb pooleteise aasta pärastlaenu pole firma kunagi võtnudkokku investeerinud umbes 700 000 krooniteostab vaid rahvusvahelisi vedusidkliente kokku 50, neist 35 Eestist