Nahksisu tehase asemel Viimsist

Tõnu Tramm 25. mai 2001, 00:00

Viimsis tegutsev OÜ Teping on auto asjatundjate seas tuntud enamasti kui vanade autode sisepolstrite taastaja. Samas on aga ka mitu autofirmat ära tabanud, et uute autode nahksisu on odavam lasta teha siinsamas Tallinnas kui oodata kuid tehase tellimusjärjekorras.

Autode nahksisustamise ja polsterdustöödega tegeleva OÜ Teping tegevdirektor Veljo Kallasmaa nendib, et ettevõte tegeleb kõigega, mis liigub. Sõltumata sellest, kui vana ta on. Diivaneid ja tugitoole nad ei polsterda, isegi kui neil juhtuvad rattad all olema. Veel ei tee Kallasmaa mööndusi töö kvaliteedi osas. ?Kui me näeme, et asjast asja ei saa, siis me seda tööd lihtsalt ette ei võta, arvaku klient mida tahes,? lausub Kallasmaa.

Ta toob näiteid elust enesest, kui on kliendi soovile vastu tulles ette võetud töö, mille suhtes on juba algusest peale teada, et selle kvaliteet ei tule korralik. Pärast on klient ikkagi hakanud etteheiteid tegema.

Kõige vanem sõiduk, mis on Tepingu töömeeste käe alt läbi käinud, pärineb aastast 1920, kõige uuem aastast 2001. Ettevõtte kuut töölist ei soovi Kallasmaa töömeesteks nimetadagi, sest kõik nad oma ala tõelised spetsialistid. Tegemist on pesuehtsa käsitööga ja on vähe neid, kes seda ala tõeliselt hästi tunnevad. Tepingu meistrite stiilinäiteid sai näha tänavusel Motorexil koguni kolme erineva auto näol: kaks Rolls Royce?i ja 1958. aastast pärinev ?koda Felicia. Kõikide sisepolsterdused tehti just nende ettevõttes, samuti on enamiku oma autosid sisustanud nende juures tuntud Hüüru autode taastaja-ehitaja Mati Leivategija.

Kallasmaa ei salgagi, et autode polsterdamine on pigem kallis kui odav töö. Kõige odavam on mootorratta sadula uue nahaga katmine ja selle puhul peab klient rehkendama umbes 600kroonise väljaminekuga. Vana auto sisepolsterdus, alates laest ja armatuurist kuni istmeteni välja, maksab ümmarguselt 20 000 krooni.

Seda hinda peavad suhteliselt soodsaks just uute sõidukite müüjad. ?Kui Citroeni tehase nahksisu maksab keskmiselt 25 000 krooni, siis kohapeal tegemine on umbes 5000 krooni odavam,? nendib AS Veho Eesti Citroeni müügijuht Mihkel Vaks.

Lisaks saab klient kogu sisu naturaalsest nahast, tehase istmetel on seljatagune tavaliselt kunstnahast. Klient saab valida naha värvitooni kasvõi vastavalt naise kasuka värvile, tehase autodel on enamasti kas hele või tume sisu. Kui on soovi, saab lisaks istmetele ja ustele lasta nahaga katta ka rooli, käigukangi, muuta istmete kuju jne. Ja mis peamine, kui tehasest tuleb oodata eritellimusega autot vaat et mitu kuud, siis Viimsis tehakse auto valmis keskmiselt nädalaga.

Kuid eks tegijal juhtub nii nõndagi ja nõnda on ka Teping omal ajal maadelnud probleemidega. Näiteks oli nõukogude aja lõppedes üsna raske leida kvaliteetset liimi, mis peaks vastu autosalongi temperatuurimuutustele talvel.

Meie oleme OÜ Tepinguga koostööd teinud juba alates 1997. aastast. Esimesena saatsime sinna ühe Honda CR-V, millele klient soovis nahksisu. Tulemus ja töö kvaliteet oli nii meie kui kliendi jaoks tõeliselt meeldiv üllatus ja pärast seda me saadame sinna pidevalt masinaid ümbertegemisele.

Kliendi jaoks on eriti mugav see, et Teping on saatnud salongi naha näidised, inimene vaid valib välja tooni, meie küsime üle, kas seda nahka on parasjagu olemas, ja peaaegu nädalaga on tema autol vastav nahksisu olemas.

Vanematel CR-Vdel oli veel istmekuju selline, mille paljud kliendid lasid Viimsis ümber teha. Kes tahab, saab lasta nahaga katta rooli, käigukangi jms. Ka tuleb selline variant mõnevõrra odavam kui tellida tehasest.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing