Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viimane aeg reageerida
Interneti kasutamine äri edendamiseks on muutunud või vähemasti muutumas hädavajalikuks juba suures osas valdkondadest.
Seni võisid skeptikud näidata näpuga pankrotistuvatele dot.com?idele ja öelda, et e-äri on üks suur mull. Kui defineerida e-äri nii, et see tähendaks vaid interneti vahendusel äri ajamist, siis sellisel kujul on edulootust esialgu tõesti vaid vähestel firmadel.
Enamasti tähendab e-äri siiski seda, et senist tegevust täiendatakse interneti abil uute teenustega, et olemasolevate klientide vajadusi paremini rahuldada ja küündida uute kliendirühmadeni.
Mida kõike e-äri hõlmab, saab peatselt juba ka ülikoolis õppida. Nimelt alustab Concordia Ülikool alates sellest aastast esmakordselt Eestis e-äri kutsemagistriprogrammiga.
Kuigi interneti kasutajate arv on Eestis ajutiselt stabiliseerunud, pole kahtlust, et see hakkab taas suurenema. Ülioluline on ka see, et üha väheneb hirm interneti ees. Kui mõned aastad tagasi peljati internetipangandust, siis nüüd on Eestis juba iga kolmas panga klient ka internetipanga kasutaja.
Eestis on juba üle kümne tuhande inimese sooritanud esimese ostu interneti vahendusel, liikluskindlustuse sõlmimine interneti vahendusel muutub üha populaarsemaks jne.
Mis see minusse puutub, võib küsida juht, kes tegutseb mõnes traditsioonilises ärivaldkonnas ja kellel pole võib-olla isegi veel arvutit. Ega seni ei puutugi, kuni ühel päeval ta märkab, et kliendid on üle kolinud konkurendi juurde, kes kas või e-posti kasutamisega on parandanud klienditeenindust.