Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaamistrateegia lähtub brief'ist
Mida rohkem teab reklaamiagentuur tootest, selle omadustest, võimalikest puudustest võrreldes konkurentidega, seda paremini oskab ta ette valmistada auditooriumi võitmiseks vajamineva strateegia.
Reklaam üksinda müüki suurendada ei suuda, sest reklaam on vaid osa turundusmeetmestikust. Seega peaks klient, enne kui ta agentuurile ülesande püstitab, suutma enesele ette kujutada, millist rolli mängib reklaam toote arendamises.
Sellest lähtuvalt tuleks kokku panna ka brief, mis toote/teenuse spetsiifikast lähtuvalt küll erineb, kuid teemaarenduse poolest on siiski enam-vähem universaalne.
Turunduse brief sisaldab reklaamiagentuurile püstitatud ülesannet ning võtab ülevaatlikult kokku andmed turu ja toote kohta.
Professionaalsed reklaamiagentuurid on suutelised andma kvaliteetset nõu enamike turunduse brief'i parameetrite kohta, kuid kliendi "kodune töö" ülesande püstitamisel suurendab lõpptulemuse efektiivsust.
Konkursi korras agentuuri valimisel on mõttekas saata brief kolmele kuni neljale juba eelnevalt välja valitud agentuurile. Tuleb ette olukordi, kus tellija saadab ettepaneku töötada välja uue toote turule toomise plaan 15 (!!!) reklaamiagentuurile. Sellisel juhul ei maksaks loota, et agentuur talle esitatud pakkumist tõsiselt võtab. Rahvusvahelises praktikas pakub reklaamitellija tavaliselt kõigile konkursis osalevatele firmadele rahalist kompensatsiooni, sõltumata sellest, kes konkursi võidab. Selline samm suurendab konkursist osavõtjate panust.
üldkokkuvõtet turu ja toote/teenuse hetkeolukorrast.toote/teenuse detailset kirjeldust (päritolu, pakend, distributsioon, hinnakujundus jne)konkureeriva keskkonna kirjeldust (põhikonkurendid, nende hinnapoliitika, kõikvõimalik taustainfo)ülesandepüstitust ja kampaania eesmärke (müügitõus, turuosatõus vm strateegilised näitajad)eelarvet ja ajastustkampaania sihtgrupi detailset kirjeldust (ei tohiks piirduda ainult demograafilise infoga, vaid peaks sisaldama ka eeldatava sihtgrupi elustiili kirjeldust)kommunikatsiooni eesmärki (kuidas peaks sihtgrupp kampaaniale reageerima)teavet selle kohta, kuidas mõõta kampaania tulemusi (kampaaniajärgsed uuringud, kommentaarid edasimüüjatelt, müüginäitajate muutus jne)kohustuslikud elemendid kommunikatsioonis (logod, aadressid, slogan'id, kaubamärgid jne)mida kindlasti jälgida (eelnevad õppetunnid, möödalaskmised, vead eelnevatest kampaaniatest)
Autorid töötavad reklaamiagentuuris Adell Saatchi & Saatchi
Autor: Kaie Kass