Läbirääkija lubab investoreid tuua

Andres Kärssin 30. mai 2001, 00:00

?Igal juhul toon investoreid Eestisse,? viitas autonduse vallas tegutsev Martens sellesisulistele kontaktidele mitmete allhankijatega. ?Ühe katalüsaatoreid valmistava firma esindajaga tuleme Eestisse ringsõidule selle aasta augustis,? lisas ta.

Martens ei täpsustanud, mis firmad võiksid olla huvitataud tootmise ületoomisest Eestisse.

Saksa autotööstuse BMW uus tehas tuleb tõenäoliselt Ida-Saksamaale, head võimalused on Spiegel Online?i teatel tehase asupaigaks saada Leipzigil.

Kuigi uue tehase asukohakonkursis on sõelale jäänud ka Prantsusmaa ja T?ehhi pakkumised, mille kasuks räägivad madalamad palgakulud ning osaliselt lubatud maksuvabastus, kaldub BMW juhtkond eelistama Saksamaa idaosa.

Spiegel Online kirjutab, et Leipzigi kõrval püsivad konkurentsis veel Mecklenburg-Vorpommerni ja Saksi-Anhalti liidumaad. Ida-Saksamaal saaks tänu heale transpordiühendusele ning lihtsamale kommunikatsioonile saavutada kiirelt tootmise maksimumvõimsuse.

Lisaks tagab riik selles piirkonnas 18protsendise investeeringutoetuse, mis plaanitud miljardimargase (8 mld krooni) investeeringu puhul tähendaks 180 miljoni marga (1,44 mld krooni) ulatuses kulude katmist riigi poolt.

Välismaiste asukohtade vastu räägivad Spiegel Online?i teatel ka BMW halvad kogemused oma USA tehasega, kus tekkis kvaliteediprobleeme.

Lõpliku ostuse uue tehase asupaiga suhtes teeb BMW juhatus 4. juulil.

  • Millised on teie hinnangul Spiegeli loetletud kandidaatide võimalused ning kas saate nimetada veel mõnda potentsiaalset uue tehase asupaika?
    Viimastel kuudel peeti Saksamaa linnadest tugevamataks kandidaatideks Leipzigit, Baieri ja Saksimaa piiril asuvat Hofi ning Augsburgi. Hoolimata Baieri valitsuse tugevast promotööst langes Hof välja, Augsburgi ümber käib suur spekuleerimine ? kord on ta sees, kord jälle väljas. Näiteks pakkus Augsburg BMW-le maad hinnaga 120 marka ruutmeeter, Hofi pakkumise puhul oli maa hind kolm korda odavam, Leipzigis veel gi rohkem. Samuti on Leipzigil hea transpordiühendus ning unustada ei saa ka seal asuvat Porsche tehast.

  • Millised on konkursil Ida-Euroopa võimalused, mida arvate Prantsusmaast?
    Ei usu et T?ehhi või Ungari saaks praegu BMW tehase. Ida-Euroopa riigid pakkusid küll soodsaid võimalusi, kuid BMW on info kogumise käigus leidnud, et need riigid pole veel piisavalt usaldusväärsed. Hästi on läinud Prantsusmaal, kes tegelikult lülitus võistlusesse teistest riikidest hiljem ja kellest vahepeal mitte midagi ei räägitud. Seal pole probleeme ametiühingutega, on hea logistika ja allhankijate võrk. Autoosad tuleks kõik naabruses asuvalt Saarimaalt.

  • Millised oleks ikkagi olnud Eesti võimalused, kui oleks õigeaegselt esitatud korralik pakkumine ning poleks tekkinud suurt segadust Eesti esindamisega BMW juures?
    Sel ajahetkel oli Eesti Ida-Euroopa riikide seas favoriidiseisus. BMW-le edastatud andmed Eesti kohta polnud ju laest võetud. Arvan, et palju oleks aidanud, kui oleks tellitud hinnang autoriteetselt ?veitsi firmalt Hayek. Praegu teevad nad koostööd prantslastega, kes on konkurentsi kerkinud.

  • Ja lõpetuseks, kuhu siis ikkagi ehitatakse BMW tehas?
    Arvan, et tehas tuleb Prantsumaale või hoolimata Ida-Saksamaa pakkumistest kuhugi Baierisse. Ettevõte on konservatiivne ning nimigi ütleb, kust kohast ta pärit on. (BMW ? Bayerische Motoren Werke). Ilmselt on asi juba otsustatud, kuid otsus tehakse teatavaks alles kuu aja pärast.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing