Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pihela ja Ljadovi Aseri sadam ootab ameeriklasi

    Aseri sadama ala ostnud ASi Kalotex soomlasest projektijuhi Veikko Intsoneni väitel sõltuvad ehitustööd sadamas lepingu sõlmimisest nn peakliendiga. ?Meil on aega 45 päeva, selleks ajaks peab olema leping sõlmitud,? sõnas ta.
    Sadama sisulise ehituse alguseni jääb Intsoneni väitel siis veel kuu aega. ?See kulub süsteemi filosoofia väljatöötamiseks,? kommenteeris ta. ?Aserisse peab tulema Baltimaade efektiivseim naftasadam.?
    Kes Ameerika partner on, Intsonen ei täpsustanud. Partneri nime ei osanud öelda ka Aseri vallavanem Ott Penek.
    Samas on Peneku sõnul sadama projekti jaoks otsustavad ajad. ?Sadam kas tuleb paari aasta jooksul või ei tule teda sellisena kunagi,? ütles ta. ?Huvi sadamate rajamise vastu on suur ja konkurents tiheneb.?
    Huvi Sillamäe sadama rajamise vastu on korduvalt kinnitanud Tiit Vähi, pidevalt on laienenud Aserist mõnikümmend kilomeetrit Tallinna suunas asuv Kunda sadam.
    Mitu korda muutunud sadama projekti ühe, võib-olla veel mitte viimase variandi kohaselt tuleb Aserisse kuni 16meetrise sügavuse ja 13?15 kaiga naftasadam, kus on 60 000 m³ mahuteid. Sadamast väljuks suviti naftatanker iga nelja, talviti, mil laadimine energiamahukam, aga kümne päeva tagant.
    Sadama tarvis tuleks renoveerida aastaid kasutamata olnud Sonda?Aseri raudteeharu, kus oluline osa rööpaist on viimastel aastatel varastatud. Ühe võimaluse kohaselt ehitatakse raudtee kõrvale ka mitu kilomeetrit torujuhet, viies nii vagunite tühjakslaadimise Aserist hoopis eemale.
    Seni on TR Tamme Auto kallurid merre vedanud tuhandeid tonne täitematerjali, korrastatud on kolm sadama maa-alal asuvat Aseri Keraamikatehasest jäänud tuhandekuupmeetrist mahutit ja likvideeritud varasem reostus. Kokku hinnatakse Aseri sadamasse tehtud investeeringuid 30 miljoni krooni suuruseks.
    Veikko Intsoneni sõnul peaks sadama esimene etapp optimistliku prognoosi kohaselt olema valmis detsembris 2002, pessimistlikuma prognoosi kohaselt aprillis 2003. Sadama maksumuseks on varem hinnatud 200 miljonit krooni, tõenäoliselt on see summa märkimisväärselt suurem.
    Valla poolt sadama rajamiseks takistusi pole. Aseri vallavolikogu 30. mai otsusega kehtestati tootmismaa detailplaneering.
    Aseri sadama tankerikai ja süvendusprojekti on teinud AS Merin. Juba eelmisel sügisel valmis OÜ Rei Geotehnika ehitusgeoloogiline aruanne, samuti ASi Tallmac keskkonnamõjude hindamine.
    Tallmaci keskkonnaeksperdi Rein Ratase sõnul sadam keskkonnale märkimisväärset ohtu ei kujuta. Ühtlasi soovitas Ratas sadama omanikel mõelda naftaproduktide kõrval ka teiste kaupade vedamisele. ?Selle variandi tulukust kinnitab kas või Kunda sadama kogemus, kus algul mõeldi vaid klinkri veole, siis aga laiendati tegevust turbale ja puidule,? rääkis ta.
    Aseris praegu tegutsevad suuremad ettevõtted sadamat oma toodetele sobiva väljaveovõimalusena ei näe. ?Meie mahud on niivõrd väikesed, et koguseks on juba autokoorem,? ütles katusekive tootva ASi Wiekor tegevjuht Ain Kerem. Samas läheb umbes 85 % ettevõtte toodangust ekspordiks.
    Sadama kui ekspordikanali võimalustest ei innustunud ka telliseid tootva ASi Wienerberger juht Ain Inno.
    Samas nägid mõlemad juhid lähitulevikus uute tehaste ja tootmisvõimsuste ehitamise vajadust, mida sadama territoriaalne laienemine võiks takistada. Vallavanem Ott Peneku sõnutsi seda probleemi karta pole vaja ja tehaste laienemiseks vajalikud maad on olemas.
    Aseri sadama projekt on olnud töös juba aastast 1997, mil sellest huvitus Jüri Kraft. Seejärel läks initsiatiiv üle Oleg Ljadovile ja tema firmale BKE. Praegu kuulub sadama maa-ala ASile Kalotex, mille nõukogu juhib Ljadovi vend Igor Pihela.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.