Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    SwedTrade nõuab ARKilt miljoneid

    OÜ SwedTrade süüdistas eilsel Tallinna halduskohtu istungil autoregistrikeskust selles, et registreerides 16 veoautot Scania seadusevastaselt ASi Hansa Liising Eesti nimele, võimaldas ta liisingufirmal veokid võõrandada.
    SwedTrade?i esindanud advokaadi Marko Paabumetsa väitel polnud veokite ümberregistreerimiseks mingit alust. ?Autode eest on tasutud tasaarvelduse korras ja Hansa Liising pole seda vaidlustanud,? kinnitas ta.
    ASi Hansa Liising Eesti väidet, et leping OÜga SwedTrade on ühepoolselt lõpetatud, keeldus Paabumets aktsepteerimast. ?Lepingus niisugust lõpetamise varianti pole,? sõnas ta. ?Samuti jätkas AS Hansa Liising Eesti ka peale nn lõpetamist lepingu täitmist ehk arvete saatmist.?
    Veokite võõrandamisest tekkinud kahjusumma suuruseks oli SwedTrade?i esialgses avalduses märgitud ca 7,5 miljonit krooni. Nõude aluseks on veokite bilansiline väärtus.
    Lõplik kahjusumma on kohtunik Hurma Kiviloo nõudel täpsustamisel. Ka nõuab SwedTrade kohtukulude hüvitamist. Samas kuulutas Tallinna linnakohus 4. juunil välja OÜ SwedTrade pankroti, määrates pankrotihalduriks Toomas Saarma.
    Autoregistrikeskust esindav advokaadibüroo Teder & Rask advokaat Karl Kask ei näinud aga OÜ SwedTrade väidetel õiguslikku alust. ?ARKile esitatud andmetel oli sõidukite omanik Hansa Liising Eesti AS,? ütles Kask.
    Kase sõnul pole OÜ SwedTrade vaatamata nõudmistele esitanud ARKile seni ühtki dokumenti, mis annaks aluse käsitleda teda sõidukite omanikuna. ?Kui sõidukite omandi küsimuses on vaidlus, ei ole seda pädev lahendama ARK ega halduskohus,? ütles ta.
    Kahjunõude esitamine ARKi vastu motiivil, nagu võimaldanuks viimane sõidukid võõrandada, on Kase hinnangul õiguslik absurd. ?ARKil ei olnud õigust piirata sõidukite vaba käsutamist, tema toimingud ei tekitanud ega saagi tekitada kahju, nagu OÜ SwedTrade väidab,? rääkis ta.
    Põhjusena, miks oli veokite tehnilistes passides OÜ SwedTrade, mitte ASi Hansa Liising Eesti nimi, on ASi Hansa Capital riskidirektor Tarmo Rooteman nimetanud transpordifirmade probleeme Venemaa piiri ületamisel.
    ?Vältimaks olukordi, kus tolliametnikud küsisid tollimise edukaks lõpetamiseks meelehead, sai otsustatud, et suurematel koostööpartneritel ja tugeva finantsseisundiga klientidel lubame autod registreerida enda nimele,? ütles Rooteman jaanuaris.
    Hansa Liising Eesti juriidilise osakonna juhataja Kaidi Kuusmaa sõnul on OÜ SwedTrade kahjunõue ARKi vastu alusetu. ?OÜ SwedTrade ei võinud kuidagi saada kahju asjaolust, et SwedTrade?i kui mitteomaniku andmed asendati tegeliku omaniku ehk ASi Hansa Liising Eesti omadega,? sõnas ta.
    OÜ SwedTrade väidet, et autode eest on tasutud tasaarvestuse korras ja AS Hansa Liising Eesti pole seda vaidlustanud, nimetas Kuusmaa valeks. ?AS Hansa Liising Eesti on teavitanud OÜd SwedTrade, et ei nõustu nimetatud tasaarvestusega, kuna pole midagi tasaarvestada,? rääkis ta. ?OÜ-le SwedTrade on esitatud sõidukite väljaostu arved, mida viimane pole tasunud.?
    Kohtuistung OÜ SwedTrade ja ARKi vahel jätkub Tallinna halduskohtus esialgse kava kohaselt 17. oktoobril. 31. augustiks tuleb ARKil esitada kohtule avaldused, mille alusel registreeriti 16 veoautot Scania OÜ SwedTrade nimelt ASi Hansa Liising Eesti nimele.
    Selleks ajaks peaks olema ka selge, kuidas reageeris Tartu prokuratuur SwedTrade?i kaebusele, milles hinnatakse Hansa Liising Eesti poolt Belgias toimunud autode ülevõtmise uurimist Tartu politseiprefektuuris puudulikuks.
    Kaebuse esitas OÜ SwedTrade 1. juunil, seega mõni aeg pärast seda, kui Tartu politseiprefektuuri määrusega oli autode ülevõtmise uurimine lõpetatud kuriteosündmuse puudumise tõttu.
    ?Politsei ei käsitlenud piisava põhjalikkusega ei kuriteosündmust ega tekitatud kahju osa,? rääkis Marko Paabumets.
    ASi Hansa Liising Eesti esindajana möödunud aasta oktoobris Belgias Eesti suurimat liisinguautode tagasivõtmist läbi viinud Ants Päär on varem nimetanud operatsiooni alusetuks.
    ?Meil ei olnud mingit alust veokeid Belgias üle võtta. Autode tehnilisse passi oli kirjutatud veokite omanikuna SwedTrade. Kui viimase autojuhid oleksid kohalikku politseisse pöördunud, oleks meid võetud vahi alla kui väljapressijaid,? rääkis Ants Päär selle aasta jaanuaris.
    Kaidi Kuusmaa väitel oli Ants Päär ainult ASi Hansa Liising Eesti volitatud esindaja Belgias tehnilistes küsimustes, kellel puudus täpne arusaam ARKi õiguslikust staatusest.
    ?Arvatavasti selle tulemusena sai tal ka tekkida väärarusaam, et sõiduki omaniku kindlakstegemiseks piisab sellest, kui isik on omanikuna kantud sõiduki registreerimistunnistusele,? ütles Kuusmaa.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.