Eestil on, mida müüa

07. juuni 2001, 00:00

Üleeile rahvusvahelisel konverentsil rääkisid Iiri spetsialistid, kuidas Eesti saaks oma tuntust kasvatada, siia turiste ja investoreid meelitada, kuni selleni välja, et valitsus peab käivitama ulatusliku PR- ja reklaamikampaania eduka Eesti sõnumi edastamiseks laia maailma.

Eestil on viimasel ajal rohkem või vähem vedanud. Eestit on maailmas tuntuks teinud mitte niivõrd poliitika kui muud elualad ? Erkki Noole olümpiavõit, Veerpalu MM-kuld, muidugi Eurovisiooni võit, südi vastuhakk jalgpalli tippmaadele jne jne.

Juba saavutatud tuntust tuleb Äripäeva arvates nüüd aktiivselt Eesti edasisel promomisel ära kasutada, eestlaste saavutused Eestit teenima panna.

Me võime enda arvates olla tragid tegijad, ent kui meist nt Londonis, nagu väitis seminaril endine Morgan Stanley Dean Witteri tegevdirektor Frank McMahon, midagi ei teata, ei ole sellest tragidusest abi midagi.

Nt Soome turismiarenduskeskusel on esindused paljudes riikides. Need tegelevad agaralt Soome müümisega. Kuuldavasti ka Rootsi kuulab maad turismiarenduse esinduse Eestisse toomiseks. Meil on analoogseid n-ö müügipunkte välisriikides...? Me võime olla kuitahes edukad euroläbirääkimistel, ent üksainus Eurovisiooni võit ja sellega kaasnev lauluvõistluse korraldamine Tallinnas toob Eestile palju rohkem tuntust ja tõenäoliselt rekordarvu väliskülalisi tuleval kevadel. Ja raha.

Me võime välisvisiitide järel kiidelda, et NATO uks on meile jätkuvalt lahti, ent Eesti jalgpalli tõus sellisele tasemele, et maailma tippkoondised meie vutimeestega hädas on, tegi Eesti asukoha selgeks tuhandetele vutifännidele. Muidugi ka Aivar Pohlaku hullumeelne fanatism, milleta vast poleks meil Lilleküla staadioni, kuhu need tuhanded fännid tuua, kes oma raha Eestisse jätavad.

Turismiagentuuri kodulehekülg ei andnud eraldi statistikat iirlaste kohta. Oli Suurbritannia ja Briti saared. Ent ka neid ridu vaadates käis tänavu I kvartalis Eestis sealtmailt vähem turiste kui nüüd Eesti-Iirimaa jalgpallimat?iga seoses siia tulnud väidetavalt 5000 fänni. Hollandi turistide kohta ei leia agentuuri statistikast tänavu esimese kvartali kohta ridagi.

Ei oska öelda, kui palju toob turiste peaminister Mart Laari valimine 50 silmapaistvaima eurooplase hulka, aga see, et Väike-Maarjas toimuvad Eesti esivõistlused naisekandmises pälvisid USA ajakirjanduse huvi, on paljulubav. Kas meil oleks suusatamise MK-etapid Otepääl, kui poleks õdesid ?migune ega Andrus Veerpalut, kas maailmanimedega jalgrattur olnuks tänavu Tartu rattarallil, kui meil poleks proff Jaan Kirsipuud?

Muuseas, aeg-ajalt on räägitud ka Eesti vormelirajast, seni on see jäänud hullumeelsete unistuste valdkonda. Jah, oma Mika Häkkineni meil veel pole.

Ei saa ka alahinnata riigi rolli stabiilse turistidevoolu eest hoolitsemises ? infrastruktuur, võitlemine tax-free kaubanduse pikema eluea eest, tolli- ja piirikontrolli lihtsustamine ja sujuvamaks muutmine. Kõik see on tänuväärt töö, ent palju on Eesti ametiisikutele ka n-ö kandikul kätte kantud. Ja see kõik tuleb ära kasutada. Müügiargumendid on meil olemas. Nüüd tuleb Eestit müüa, mitte kapselduda Eesti märgi või Eesti Nokia otsimisse.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing