Väikeõlletootjaid on tabanud identiteedikriis

07. juuni 2001, 08:23

Ajal mil Saku ja A. Le Coq hoiavad kahe peale peos juba rohkem kui 80 protsenti Eesti õllekõridest, püüavad kahaneva turuosaga väiketehased vastata küsimusele, kas ja kelle jaoks kesvamärga pruulida, kirjutab Postimees.

Viljandimaa Karksi õlle- ja veinitehase juhi Mati Velmre kinnitusel vaevleb suur osa Eesti väiketootjatest identiteedikriisis. Puudub lõplik selgus, mida nad taotlevad ning kuhu ja kellele tahavad müüa.

Eesti õlleturu kogumaht oli mullu 87,9 miljonit liitrit, sellest 69,2 miljonit tootsid Saku ja A. Le Coq. Ülejäänud kasinad liitrid pidid omavahel jagama viis väiketootjat - Viru, Pärnu, Nigula, Karksi ja Sillamäe tehas ning lisaks Soome Sinebrychoff.

Seni ots otsaga kokku tulnud väiketootjate ellujäämise võtmeküsimus on eurosertifikaat, mis peab olema kõikidel 2003. aasta 1. jaanuariks ning mille saamiseks tuleb teha miljonitesse kroonidesse ulatuvaid investeeringuid.

Velmre sõnul on väikeõlletehaste näol tegemist nõukogude ajast pärinevate ettevõtetega. ?Probleemiks on inimtööjõu võrdlemisi suur osakaal ja mõningane ebaefektiivsus.?

?Iseäranis üritavad turul praegu ehitada oma identiteeti ja luua mingisugust sisu tegevusele Viru Õlu, Nigula ja Pärnu Õlu,? väitis Velmre.

Velmre sõnul usub ta ometi, et õlle väiketootmisel on Eestis tulevikku. Väiketehased peaks püüdma Velmre kinnitusel leida igaüks oma ni?i, olgu selleks siis mingi üle-eestiline sihtrühm või kindel piirkond.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing