Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Amazon.com muutis mõttemalle

Peeter Koppel 08. juuni 2001, 00:00

Amazon.com on maailma suurim internetikaubamaja, millel on 17 mln klienti enam kui 150 riigis.

Need arvud kõnelevad iseenese eest. Tegelikult on Ama-zon.com tunduvalt enam kui lihtsalt internetilehekülg, millelt on võimalik lunastada kaupu alates raamatutest kuni mänguasjadeni. Tegemist on millegi olulisemaga ? ideega, mis muutis inimeste mõttemalle ning andis tervele internetile hoopis uue ärilise mõõtme.

Interneti laiema levi alguses poleks vast keegi uskunud, et inimesed hakkavad massiliselt interneti kaudu raamatuid, või veel hullem, suuremaid kaupu ostma. Mees nimega Jeff Bezos nägi interneti kommertskasutuses aga suurt tulevikku ning vaatamata manitsustele pani ühena esimestest 1994. aastal püsti e-kaupluse. Alustuseks müüs kauplus irooniliselt just raamatuid ehk seda, mille uus meedia internet pidi lõpuks ajaloo prügikasti lükkama. Amazoni asutamine on toonud Bezosele e-kaubanduse kroonimata kuninga tiitli rääkimata sellest, et 6. juuni 2001 seisuga oli tema aktsiapaki väärtus 1,8 mld dollarit.

Amazoni ärimudel oleks ka kasumlik. Paraku pole Amazon suutnud oma tegevuse algusest alates teenida sentigi kasumit. Ettevõte ei ole saavutanud traditsioonilisemate jaekaubandusettevõtetega võrreldes suurt kulude kokkuhoidu, vaid on sunnitud üleval pidama kulukat vaheladude võrku. See on sundinud Amazoni oma eksistentsi õigustamiseks leidma teisi teid kasumi teenimiseks Ühe võimalusena soovib Amazon üha rohkem müüa ettevõtte poolt välja arendatud e-kaubanduse tehnoloogiat ning pakkuda teistele ettevõtetele võimalust kasutada oma turvalist maksesüsteemi. Lisaks sellele pakub Amazon oma ?pinnal? ?bokse? teistele ettevõtetele, kes soovivad e-kaubanduses kätt proovida.

Esmakordset kasumit ootab ettevõte käesoleva aasta neljandas kvartalis. Kindel on aga üks ? leheküljelt www. amazon. com on kindlasti võimalik ka tulevikus sisseoste teha. Iseasi, kas selle aadressiga opereerib Jeff Bezose asutatud ettevõte. Siiani on Amazonil omalaadsete ja hiljem com-äriga liitunute seas palju eeliseid: hea stardipositsioon, tugev brand, palju tasuta reklaami ning rohkem kaasatud kapitali. Paljusid investoreid see aga enam ei lohuta. Ootused olid liig suured ning ettevõtte aktsia väärtusest on tippajaga võrreldes järel veidi enam kui kuuendik. Amazon tegi küll revolutsiooni, kuid enda majandusliku tõestamise aeg seisab ettevõttel paraku alles ees.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing