Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eesti ei tea, kellele, kuidas ja mida müüa

11. juuni 2001, 00:00

Äripäeva 7. juuni juhtkiri väitis, et Eestil on, mida turistidele müüa (vt. "Eestil on, mida müüa").

On tõsi, et Eestis on sissetulev turism pidevalt kasvanud ja Eesti turismitootedki muutuvad järjest mitmekesisemaks. Koos pideva tõusuga on kahjuks kaasnenud ka arusaam, et arendus ja turundusalane tegevus pole olulised.

Kahjuks liigub väljapoole Tallinna vähe turiste ja ega meist keegi õieti teagi mida võiks millise riigi kodanikule pakkuda.

Lihtsalt Eesti pole veel jõudnud niisugusele uuringute läbiviimise tasemele, et turismiettevõtlus omaks selget ülevaadet, mida tuleks pakkuda Iirimaalt ja mida Rootsist tulevale inimesele. Iirimaalt eeskuju võttes tuleb ka Eestis välja selgitada, millised turistid ja tooted on meile kõige kasulikumad ? sellised tooted, mille loomiseks läheb vaja väiksemaid ressursse ja turistid, kes jätavad rohkem raha ning külastavad Eestit ka väljaspool kõrghooaega.

Riiklikest turismiarengukavadest võib välja lugeda kümmekond prioriteeti ja samapalju meie tugevaid ja nõrku külgi, ka turismiagentuurile on koormatud kümmekond ülesannet- kahjuks on nendel kõigil ühised puudused- puudub ressurss (inimesed ja raha) ja konkreetne tegevuskava.

Tänavusel aastal peaks vastavalt turismi riiklikule arengukavale olema suunatud enim tähelepanu turundusalasele tegevusele, kuid tegelikkuses võib seda lugeda täielikuks ebaõnnestumiseks: ebapiisavalt rahalisi vahendeid, turundustegevusi on vähendatud, Eestit tutvustavate trükiste hulk vähenenud ja viimane piisk- kogu turundusosakonna lahkumine Turismiagentuurist.

Eesti üheks nõrkuseks on toodud ka liigset Tallinna kesksust ja näib, et riiklikul tasandil polegi huvi seda muuta. Või kuidas siis muidu mõista turismiagentuuri nõukoja poolsalajast moodustamist (Tartu, Saaremaa ja Pärnu turismiga tegelejad polnud selle moodustamisest kuulnudki), kahjuks ei ole ka nende piirkondade esindajaid nõukogus.

Jääb üle loota, et tulevad üha uued ja uued jalgpallimat?id tuues kaasa kogenud väliskonsultandid, kes leiavad võimaluse ka Eesti turismimajandust nõustada ja koostööle õhutada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing