Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kliendid on ideeostjad või strateegid
?Kuidas valiksin mina reklaamifirmat?? on küsimus, mille esitan endale alati, kui valmistan ette presentatsiooni uuele kliendile. Mis on kliendipoolse valiku hinnangukriteeriumid: strateegiline mõtlemine, loovus või tunnetuslik hind?
Sisuliselt peab klient alati tegema otsuse, mille õigsust saab hinnata alles tulevikus ? vahel nelja kuu, vahel aasta pärast. Seega taandub otsus tihtilugu subjektiivsele atmosfääri tajumisele ? kas strateegiline mõtlemine, loovus ja hind on kliendi meelest tasakaalus.
Keeruliseks teeb valimise see, et esitluse käigus ei saa veel ette näha tegeliku tööprotsessi ladusust.
Tagantjärele on agentuuri töö kvaliteeti raske hinnata ? tellitakse unikaalseid lahendusi, millest ainult üks realiseerub. Kunagi ei saa teada, kuidas oleks toiminud teistsugune, valimata jäänud lähenemine. Hetkel, kui otsust tehakse, puudub oluliste faktorite vahel ratsionaalne võrdlusmoment.
Liigitan kliendid enda jaoks jämedalt kahte leeri: ühed, kes ostavad loovust, hulle ideid, ja teised, kes soovivad koostööd teha strateegiliste ülesannete lahendamise eesmärgil.
Esimesed ostavad löövat ideed trükimeedias, raadios või TVs (profiil: ideeostjad), teised on valmis agentuuriga lahkama strateegiliselt oma äri olemust, otsima ebatraditsioonilisi, loovaid lahendusi süsteemidest, mida luuakse turunduskommunikatsiooni funktsioonide omavahelise põimimise ja unikaalse koosmõju leidmisega (profiil: strateegid).
Agentuuri valides püstitaksin talle ülesande kui strateeg: kuidas saaksin rohkem tulu teenida ? mida peaksin selleks tegema? Milliseid turunduskommunikatsiooni tööriistu/võtteid mulle soovitada?
Kes suudab agentuuridest nendele küsimustele paremini vastata, peakski olema valitud. Traditsiooniline ?pakkuge mulle palun välja ühe reklaamikampaania lahendus? ei oma minu meelest ka ilusa vastuse puhul piisavalt kaalu, et ennast agentuuriga aastateks siduda. Sellisele ülesandele saate vastuseks eelarve ühtlase ärajagamise plaani, mitte terava investeerimismudeli koos saavutuseesmärkidega.
Kokkuvõtteks: usaldage oma sisetunnet ning uskuge, et pikaajalise, hea ja nutika koostöö tulemuseks on mahlakamad viljad teie aias.
Autor: Madis Laas