Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raudteeskandaal jääb sügisesse
Enamikule Savisaare poolt raudtee erastamise seaduslikkuse kohta esitatud seitsmest küsimusest polnud võimalik vastata, sest tehingu kontrollimine on alles pooleli, ütles eile Parts riigikogule.
Opositsioon ei näe riigikontrolli puudulike vastuste taga katset lugu kinni mätsida, tuues skandaalse tehingu pärast kontrolli lõppemist riigikogusse tagasi, ütles Savisaar.
Riigikontroll lõpetab raudtee erastamistehingu kontrolli juuni lõpus või juuli alguses.
Erastamisagentuur müüs Eesti Raudtee seaduslikult, kuid riskiga sattuda tulevikus kohtuvaidlustesse, ütles Parts eile riigikogus opositsiooniliidri Edgar Savisaare küsimustele vastates.
Agentuuri peadirektor Jaak Liivik ei ole Baltic Rail Service?iga (BRS) erastamislepingut sõlmides toiminud kohtumääruste vastaselt, sest lepingu sõlmimise ajal ei olnud keelav kohtuotsus jõustunud, avalas Parts. Kuid Liivik võttis suure riski, sest erastamislepingu sõlmimine on vastuolus juba tehtud, kuid veel jõustumata kohtuotsusega.
Agentuuril oma käitumise õiguspärasuse tõendamiseks võimalus vaid juhul, kui ta saavutab halduskohtu otsuse muutmise edasises kohtumenetluses, selgitas Parts.
Riigikontrolör avalikustas erastamisagentuuri poolt Eesti Raudtee erastajale antud garantiid 105 miljoni krooni väärtuses. Kaheksast esitatud garantiist vaid kahe puhul esitas Parts rahalise suuruse, piirdudes teiste puhul vaid loetlemisega.
Riik kohustub hüvitama kuni viie miljoni krooni ulatuses Eesti Raudtee juhatuse või nõukogu liikmete nõuded, mis põhinevad riigile ja erastajale mitteteadaolevatel lepingutel juhul, kui sellised nõuded peaksid ilmnema.
100 miljoni krooni ulatuses annab riik Eesti Raudtee poolt sõlmitud viie veduri ostu ja liisinglepingutega seoses tekkida võivate otseste kahjude hüvitamiseks. Selliseks kahjuks võib lepingu kohaselt kujuneda vedurite ostu- ja müügihinna erinevus.