Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Taisto Buss võtab üle Sebe liine
Taisto Bussidel on plaan oma liinivõrku laiendada üle-eestiliseks. Me ei sõida ainult tulusaid ekspressliine nagu on sageli meile ette heidetud. Ekspressliine on meil vaid kaks (Tallinn - Tartu ja Tallinn - Pärnu) ülejäänud liinid on kõik peatustega liinid. Ainuke firma, kes tegeleb vaid tulusate ekspressliinidega on OÜ Bussiveod. Nendest on aga ajakirjanduses suhteliselt vähe olnud juttu. Seoses AS Sebe loobumisega mitmete liinide teenindamisest oleme meie võtnud plaaniks mitmete reisijatele vajalike liinide teenindamise jätkamise. Tegemist on eelkõige regionaalpoliitiliselt vajalike liinidega ja kuna Taisto Bussid on ise Suure-Jaani firma siis on meil maaelust ja inimeste liikumisvõimalustest piisav ülevaade. Me ei ole ekspressliinide teenindamist endale kunagi eesmärgiks seadnud.
Miks on Eesti bussinduses tekkinud olukord, et Eesti suuremad bussifirmad Sebe, Pärnu ATP ja Viljandi ATP peavad sulgema oma liine?
Tegemist on ilmselt olukorraga, kus firmad on hakanud logistiliselt oma liinivõrku korrigeerima ja optimeerima. Vaatavad, milliseid liine tasub sõita suure bussiga, milliseid väikebussiga, milliseid pole otstarbekas üldse edasi teenindada.
Kuidas reastuvad bussifirmale tulukuselt linnaliinid, riigisisesed kaugliinid, rahvusvahelised kaugliinid, tellimussõidud, bussireisid?
Mina reastaksin tulukuse järgi erinevad töövaldkonnad järgmiselt: 1. rahvusvahelised kaugliinid 2. tellimussõidud 3. bussiveod 4. linnaliinid 5. riigisised kaugliinid
Maksuamet uurib süüdistusi ümbrikupalga maksmise kohta Taisto firmades. Kui kaugele on uurimine jõudnud?
Ümbrikupalkade asja on erinevad ametkonnad uurinud ja suurkolleegid on püüdnud pidevalt teemat ajakirjanduse huviorbiidis hoida, mina seda pooleaastatagust asja enam kommenteerida ei soovi.
Kui suur on Taisto Busside bussijuhi keskmine netopalk?
Taisto bussijuhtide keskmine netopalk on 4000 krooni.
Kas olete oma bussidelt lisakütusepaagid maha võtnud või kasutate ikka seda reisijaid ohustavat lahendust?
Lisakütusepaagid on aastatagune lugu. Seda on piisavalt ajakirjanduses kommenteeritud. Lubatud kütusekogus on 900 liitrit, mis on autobussil lubatud kaasa vedada ja selliseid busse sõidab Eestis ringi mitmetel bussifirmadel. Taisto bussifirma kasutab 75% ulatuses oma bussipargis tuntud Saksa kvaliteetbussitootja Neoplan firma toodangut ja käesoleval ajal kasutatavad kütusepaagid on ostetud Saksamaalt. Tegemist on Neoplani originaaltoodetega, mis vastavad kõigile kehtivatele euronormatiividele. Ka paigaldamise kohta on tehasejoonised olemas.
___________________________________________
Kogu intervjuud võib lugeda internetist Äripäeva foorumist Transport ja Logistika aadressilt
http://www.aripaev.ee/mod/foorumid/thread.html?SONUM=10001
Autor: ÄP