Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taisto Buss võtab üle Sebe liine

    Taisto Bussidel on plaan oma liinivõrku laiendada üle-eestiliseks. Me ei sõida ainult tulusaid ekspressliine nagu on sageli meile ette heidetud. Ekspressliine on meil vaid kaks (Tallinn - Tartu ja Tallinn - Pärnu) ülejäänud liinid on kõik peatustega liinid. Ainuke firma, kes tegeleb vaid tulusate ekspressliinidega on OÜ Bussiveod. Nendest on aga ajakirjanduses suhteliselt vähe olnud juttu. Seoses AS Sebe loobumisega mitmete liinide teenindamisest oleme meie võtnud plaaniks mitmete reisijatele vajalike liinide teenindamise jätkamise. Tegemist on eelkõige regionaalpoliitiliselt vajalike liinidega ja kuna Taisto Bussid on ise Suure-Jaani firma siis on meil maaelust ja inimeste liikumisvõimalustest piisav ülevaade. Me ei ole ekspressliinide teenindamist endale kunagi eesmärgiks seadnud.
    Miks on Eesti bussinduses tekkinud olukord, et Eesti suuremad bussifirmad Sebe, Pärnu ATP ja Viljandi ATP peavad sulgema oma liine?
    Tegemist on ilmselt olukorraga, kus firmad on hakanud logistiliselt oma liinivõrku korrigeerima ja optimeerima. Vaatavad, milliseid liine tasub sõita suure bussiga, milliseid väikebussiga, milliseid pole otstarbekas üldse edasi teenindada.
    Kuidas reastuvad bussifirmale tulukuselt linnaliinid, riigisisesed kaugliinid, rahvusvahelised kaugliinid, tellimussõidud, bussireisid?
    Mina reastaksin tulukuse järgi erinevad töövaldkonnad järgmiselt: 1. rahvusvahelised kaugliinid 2. tellimussõidud 3. bussiveod 4. linnaliinid 5. riigisised kaugliinid
    Maksuamet uurib süüdistusi ümbrikupalga maksmise kohta Taisto firmades. Kui kaugele on uurimine jõudnud?
    Ümbrikupalkade asja on erinevad ametkonnad uurinud ja suurkolleegid on püüdnud pidevalt teemat ajakirjanduse huviorbiidis hoida, mina seda pooleaastatagust asja enam kommenteerida ei soovi.
    Kui suur on Taisto Busside bussijuhi keskmine netopalk?
    Taisto bussijuhtide keskmine netopalk on 4000 krooni.
    Kas olete oma bussidelt lisakütusepaagid maha võtnud või kasutate ikka seda reisijaid ohustavat lahendust?
    Lisakütusepaagid on aastatagune lugu. Seda on piisavalt ajakirjanduses kommenteeritud. Lubatud kütusekogus on 900 liitrit, mis on autobussil lubatud kaasa vedada ja selliseid busse sõidab Eestis ringi mitmetel bussifirmadel. Taisto bussifirma kasutab 75% ulatuses oma bussipargis tuntud Saksa kvaliteetbussitootja Neoplan firma toodangut ja käesoleval ajal kasutatavad kütusepaagid on ostetud Saksamaalt. Tegemist on Neoplani originaaltoodetega, mis vastavad kõigile kehtivatele euronormatiividele. Ka paigaldamise kohta on tehasejoonised olemas.
    ___________________________________________
    Kogu intervjuud võib lugeda internetist Äripäeva foorumist Transport ja Logistika aadressilt http://www.aripaev.ee/mod/foorumid/
    thread.html?SONUM=10001
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.