Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Veokite müük läheneb teisele ringile
Liisingperioodi lõppu jõudnud veokite vahetamine uute vastu sõltub suuresti, kuidas õnnestub vanemaid autosid Venemaale maha müüa. Samas on autode Eestist välja müümise kogemus juba olemas, kui pärast idanaabri majanduskriisi tuli vabaneda veokitest, millede eest tasumisel Eesti vedajad makseraskustesse sattusid.
Uute veokite ostmist soodustab ka autovedajate majanduslik seis. Töö rohkus on aidanud ületada makseraskused. Ühisliisingu krediididirektori Tõnis Karu kinnitusel ei mäleta ta, et viimase paari kuu jooksul oleks mõni veofirma pöördunud tema poole palvega maksegraafiku muutmiseks.
Raskeveokimüügi turu tõusu näivad uskuvat ka veoautode müüjad ise. Eelmine nädal alustas Volvo veoautode ainuesindaja Eestis, AS Balvo, uue hooldekeskuse ehitamist Tartus. AS Scania Eesti avas samal ajal uue müügi ja hoolduskeskuse Rakveres.
Scania Eesti juhatuse esimees Janno Karu näeb pikamaaveokite müügist siiski suuremat perspektiivi eriveokite müügil. Tema sõnul ei ole pikamaaveokite turg Eestis ammendunud, kuid on endiselt oluliselt väiksem kui enne Venemaa kriisi. Scania Eesti müügist on juba teist aastat ligi pooled veoautod eriotstarbelised veokid.
Autor: ÄP