Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autode müüjad süüdistavad teenindusi valeekspertiisis
?Ma ei osta enam kunagi Audit, sest firmateeninduse ebaaususe tõttu pole seda hiljem võimalik maha müüa,? räägib pahameelest lõkendav ASi Enimex finantsdirektor Nikolai Kijatkin.
Kijatkin puistab nagu küllusesarvest kiidusõnu oma viis aastat vana Audi A6 kohta, mille müügi väidetavalt nurjas mõni aeg tagasi Reval Auto ASi Audi müügikeskus.
?Kahe aasta jooksul sõitsin oma Audiga läbi vaid 20 000 kilomeetrit, kusjuures Reval Autole maksin hoolduse eest kokku 30 000 krooni,? selgitab Kijatkin. ?Nõukogude-aegse kombe kohaselt ma oma autoga talvel üldse ei sõitnud.?
Kijatkin leiab pika otsimise peale autole ostja, kui soovib ise hankida veelgi parema sõiduki. Ostja seab tehingu eeltingimuseks tehnilise ekspertiisi Reval Autos. ?Olin ostja sooviga ülimalt rahul, sest uskusin, et Reval Auto saab üksnes kinnitada oma kaheaastase töö kvaliteeti,? jutustab Kijatkin.
Kuid nelja tunni pärast viskab loodetud ostja auto võtmed Kijatkini lauale, sest Reval Auto eksperdid tunnistasid tema Audi kõlbmatuks. Ostjale väideti, et mootorit sööb korrosioon ja sillad ei ole paralleelsed. Kummastki veast polnud samas teeninduses aastate jooksul Kijatkinile kordagi räägitud.
Vapustatud Kijatkin kihutab järgmisel päeval Reval Autosse, nõudmaks selgitusi oma masinat närivatest surmahaigustest. Kuid uus ekspertiis kinnitab, et masin on üliheas seisundis, korrosioonist ja viltustest sildadest pole lõhnagi.
Maha rahustatud Kijatkin astub teeninduse uksest välja ja näeb oma suureks üllatuseks, kuidas Reval Auto müügimees avab eilsele ostjale tutvustamiseks ühe oma hoovi peal seisva Audi uksi.
Klientide ülemeelitamine võltsitud tehnilise ekspertiisiga kuulub firmateeninduste igapäevasesse repertuaari, kinnitab Tallinna ühe esinduslikuma valikuga kasutatud autode müügiplatsi töötaja. Ta palub anonüümsust, et mitte rikkuda niigi hapraid suhteid teenindustega.
Iga Tallinnas asuva firmateeninduse kohta võib tuua näite valelikust ekspertiisist, räägib müügimees. Ta kinnitab, et on mitu korda pidanud otsima sõltumatu kontrollija kordusekspertiisiks, et tõestada kliendile müüdava auto tegelikku seisundit. ?Kui firmateeninduse juhtidega asjad üle rääkida, kaovad probleemid pikaks ajaks,? räägib müügimees. ?Teiste seas on meil probleeme olnud ka Reval Autoga, kuid praegu on suhted väga head.?
?Nii suurt jama pole ma enam ammu kuulnud,? tõrjub süüdistusi Reval Auto ASi Audi müügikeskuse juht Aivar Toompere. ?Mehhaanikute ja diagnostikute palk ei sõltu kasutatud autode müügist, mistõttu nende süüdistamiseks ebaaususes pole alust.?
Tõenäoliselt nägi Kijatkinilt autot osta soovinud klient Reval Auto hoovil samaväärset aga odavamat sõidukit ning mõtles esitatud vead loobumise ettekäändena ise välja, oletab Toompere.