Infograafika esitus jätab enim soovida

Kairi Kalmann 13. juuni 2001, 00:00

Eesti Telefoni aastaraamat jätab väga hea esmamulje, kuigi lähemal vaatlusel ilmneb kõikumist terviklikus lahenduses. Meeldiva kujundusega kaaned annavad selge signaali, kellega ja millega on tegemist.

Eesti Telefoni aastaraamatu kirjatüübi valik on hea ning tekst loetav, kuid pealkirjad ja vahepealkirjad on kujundatud liigse tagasihoidlikkusega. Huvitavad ja omapärased on tooteid tutvustavad värvilised leheküljed. Lahendus on julge ja üllatav, kuid tekitab kontrasti ülejäänud raamatu osaga.

Tallinna Soojuse aastaraamatu kaane oran? värv tekitab kohe sooja tunde, kogu aastaraamatu läbiv koloriit on sõbralik ja toob esile valdkonda, millega ettevõte tegeleb. Huvitav on foto graafiline jätkamine tekstileheküljele, kuid paraku ei kasutata sama võtet kõigi fotode juures. Tallinna Soojuse aastaraamatu kujunduse juures häiris, et pealkirjad kaovad piltide sisse ja ringdiagrammide puhul on skaaladega üle pingutatud.

Kokkuvõttes osutus Eesti Telefoni aastaraamat Tallinna Soojuse omast paremaks just infograafika esitamise tõttu. Kõikide konkursile saadetud aastaraamatute kujunduse nõrgimaks kohaks võibki pidada infograafikat. Enamikul juhtudel on see esitatud kokkusurutult ja teisejärgulisena, paaril korral hoopis põhjendamatult suurelt.

Seesami aastaraamatu tugevad küljed on selge käekiri ning haaratav tervik, illustratsioonid on sümpaatsed ja leidlikud. Ebaõnnestunud on teksti asetamine leheküljelistele illustratsioonidele. Pealkirjad on tagasihoidlikud ning ei tõuse esile.

Väga häid kujundusi, mis konkurentidest selgelt eristuksid, polnudki. Kujunduse tase on ühtlaselt keskpärane, jättes mulje, et teostaja on olnud üks ja sama reklaamiagentuur.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:08
Otsi:

Ava täpsem otsing