Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kohtutäiturid ebavõrdses seisus

    Tallinna linna koduleheküljel on üheteist täituri nimi, kes ei võta linnaasutuste trahvide ja maksuvõlgadega tegeledes ettemaksu. Samas on asutuste juhtidel kohustus anda kõikvõimalikud nõuded just neile, ülejäänud 26 Tallinna kohtutäiturit peavad endale ise leidma nii töö kui ka võimalikud ettemaksjad.
    Huvitaval kombel on nimekirjas enamasti need täiturid, kelle jaoks ettemaksu saamine või mittesaamine polegi eluküsimus, sest pidev töö ja sissetulek on tagatud hoopis teiste võtetega.
    Näiteks tegelevad Tallinnas parkimistrahvidega ainult kaks kohtutäiturit, nii on otsustatud liikluskorralduskeskuses.
    Suure töö, aga samas ka suure kasu saamine on Mati Kadakule ja Urmas Tärnole garanteeritud, sest just parkimistrahvid on need, mille inimesed kõige tõenäolisemalt ära maksavad. Kuni 5000 krooni suuruse nõude pealt on kohtutäituri tasumäär 250 krooni, Eesti keskmise palga teenimiseks piisab, kui kohtutäituri nõudmisel maksab parkimistrahvi ära 15 inimest.
    Tallinna linnaeelarvesse peab sel aastal trahvidest laekuma kümme miljonit krooni. Ainuüksi maikuus laekus Tallinna eelarvesse trahviraha 1,78 miljonit, viie esimese kuuga tuli kokku 4,56 miljonit krooni. Enamiku sellest moodustavad bussijänestelt ja valesti parkijatelt saadud trahvirahad.
    ?Kui möödunud aastal laekus linna eelarvesse trahvidest 10,5 miljonit krooni, siis tollase transpordiameti käest, kes kogus nii piletita sõitjate kui ka parkimistrahve, tuli 9,2 miljonit krooni,? kinnitas Tallinna linnakantselei finantsteenistuse konsultant Heino Tonsiver.
    Tallinna liikluskorralduskeskuse jurist Tarmo Sulg seletas trahvinõuete sattumist vaid kahe täituri kätte sõnadega, et see on kokkuleppe küsimus ja nendelt oli soodne pakkumine.
    Mati Kadaku sõnul ei tea ta, kes peale tema veel parkimistrahvide väljanõudmisega Tallinnas tegeleb. ?Võlausaldaja valib, millisele kohtutäiturile ta annab. Osa antakse meile,? ütles Kadak. ?Tööpuudust ei tohiks kellelgi olla, sest vanu nõudeid, mis kohtute kaudu ära jaotati, on niivõrd palju.?
    Samasugune trahvide suunamine kindlatele täituritele on Harju politseiprefektuuris, kus pressiesindaja Urmas Krulli kinnitusel tegelevad sellega kohtutäiturid Mati Roodes ja Veiko Kaasik. ?Kohtutäiturite valik sõltus sellest, kuidas prefektuurile kõige kasulikum on,? vastas Krull segaselt küsimusele, missugused olid valiku tegemise kriteeriumid.
    Mati Roodes ja Veiko Kaasik koos Elin Paltsiga tegelevad ka Tallinna politseiprefektuuri liiklusjärelevalve osakonnast saadavate maksmata jäänud trahvidega. Roodese töölõik on veel ka piletita sõitjatelt trahvide väljanõudmine.
    Linnavalitsuse nimekirjast väljaspool tegutsevad kohtutäiturid ei taha võimalikke kokkumänge avalikult kommenteerida. Anonüümsust paludes öeldakse tekkinud olukorra kohta ?pehmelt öeldes ebaõiglane? ja ?täiturite ringis räägitakse ka muudest juhtumitest?.
    Kohtutäitur Risto Sepp tunnistas, et kuigi kohtutäituri seadus annab vabad käed täituri valimisel, loodab ta, et tegu ei ole omameheliku jagamisega. ?Kuid minu andmetel valitseb samalaadne olukord ka maksuametis,? lisas Sepp.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.