Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Olav Osolin: järgi nelja kuldset karureeglit

    Hea klient teab, milleks tal aastaraamatut on vaja. Lisaks selgele nägemusele, mida ja kellele ta aastaraamatuga öelda tahab, on hea klient reeglina maitsekas ning otsib teostajat kogemustega reklaamiagentuurist. Ta ei palu oma sekretäri saata kõikidele telefoniraamatus kirjatud reklaamifirmadele faksi: ?Kuulutame välja aastaraamatu konkursi, raamatus on 48?64 lk, sealhulgas pilte ja graafikuid, saatke palun kolme päeva jooksul pakkumised aadressil?? . Ta teab, et normaalsed agentuurid ei vasta sellistele kutsetele.
    Hea klient ei kipu kunstnikku arvuti taga näpuga juhendama, küll aga oskab motiveeritult selgitada, miks talle pakutud lahendus sobiv ei tundu ning mis suunas loovtiim edasi võiks liikuda.
    Hea klient teab, mis tähendab tähtaegadest kinnipidamine ning nõuab seda ka oma meeskonnalt. Kui ootamatult (audiitori, juhatuse vms otsuse tõttu) on vaja projekti suuri muudatusi teha, annab ta endale aru, et see nõuab agentuurilt täiendavat tööd, aega ja kulutusi.
    Hea klient on valmis koos agentuuriga hiljem töö protsessi ja tulemust analüüsima, et järgnev koostöö veelgi paremini sujuks. Ja muidugi hea klient naeratab, sest ta on proff ning tal on närvid korras.
    Briif peaks olema kirjalik ja sisaldama kliendi nägemust aastaraamatu ülesandest: on selge, et börsiinvestorile suunatud aastaraamat näeb lõpuks välja teistmoodi kui põhiliselt äripartneritele või uute ärikontaktide loomiseks kavandatud aastaraamat. Klient ei pea ette kujutama, missuguses kunstilises stiilis tema aastaraamat hakkab välja nägema, kuid oma soovid või unistused peaks ta esile tooma. See ei tähenda automaatselt seda, et agentuur neid soove pimesi järgib. Briifist peab selguma projekti maht, missugust oma teksti- või pildimaterjali klient kasutada soovib ja kõik olulised detailid, mis aitavad agentuuril sobilikku suunda leida ning eelseisva töö mahtu hinnata.
    Kuna aastaraamatu loomisse kaasatakse tavaliselt kümneid inimesi, kel tihti on mõnest asjast sootuks oma arusaamine, on hädavajalik, et nii kliendi kui agentuuri poolt koordineeriks projekti üks kindel kontaktisik, kelle kaudu liigub kogu info ja kooskõlastused ning kelle otsused on siduvad. Töö eri etappidel (nt finantsosa puhul) võivad olla otsesuhtes selle osa kirjutanud spetsialist ja vastav agentuuri töötaja.
    Kolme Karu puhul on tavaline, et suurfirmad hakkavad oma järgmise aastaraamatu jaoks aega broneerima juba aasta ette. Langeb ju aastaaruande valmimise aeg enamasti märtsi-aprilli ning üks reklaamifirma ei suuda korraga mitut mahukat trükist valmistada. Seepärast oleks otstarbekas agentuuriga aastaraamatu tegemise üldprintsiipides (mis perioodil, kui mahukas, kui kallis jne) võimalikult vara kokku leppida. Tegelikku tööd alustatakse aga kliendi briifi saamisega, mille järel agentuur esitab algselt oma nägemuse kujunduse põhiprintsiipidest ning hangib neile kliendi heakskiidu. Edasi tegeldakse illustratiivse materjali kavandamise/hankimisega ning layout?i kallale minnakse siis, kui lõplikud tekstimahud on selged. Ehk teisisõnu: kasulik on üritada võimalikult varakult endale meelisagentuuris aastaaruande valmimise ajaks aeg broneerida, kuid tööga algust teha kohe seejärel, kui on selge, missugust aruannet te sedakorda tahate.
    Suviseid pilte aastaaruandesse on nutikas valmistada suvel, sest veebruaris-märtsis on Eestis tavaliselt lumi maas.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.