Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Olav Osolin: järgi nelja kuldset karureeglit

13. juuni 2001, 00:00

Hea klient teab, milleks tal aastaraamatut on vaja. Lisaks selgele nägemusele, mida ja kellele ta aastaraamatuga öelda tahab, on hea klient reeglina maitsekas ning otsib teostajat kogemustega reklaamiagentuurist. Ta ei palu oma sekretäri saata kõikidele telefoniraamatus kirjatud reklaamifirmadele faksi: ?Kuulutame välja aastaraamatu konkursi, raamatus on 48?64 lk, sealhulgas pilte ja graafikuid, saatke palun kolme päeva jooksul pakkumised aadressil?? . Ta teab, et normaalsed agentuurid ei vasta sellistele kutsetele.

Hea klient ei kipu kunstnikku arvuti taga näpuga juhendama, küll aga oskab motiveeritult selgitada, miks talle pakutud lahendus sobiv ei tundu ning mis suunas loovtiim edasi võiks liikuda.

Hea klient teab, mis tähendab tähtaegadest kinnipidamine ning nõuab seda ka oma meeskonnalt. Kui ootamatult (audiitori, juhatuse vms otsuse tõttu) on vaja projekti suuri muudatusi teha, annab ta endale aru, et see nõuab agentuurilt täiendavat tööd, aega ja kulutusi.

Hea klient on valmis koos agentuuriga hiljem töö protsessi ja tulemust analüüsima, et järgnev koostöö veelgi paremini sujuks. Ja muidugi hea klient naeratab, sest ta on proff ning tal on närvid korras.

Briif peaks olema kirjalik ja sisaldama kliendi nägemust aastaraamatu ülesandest: on selge, et börsiinvestorile suunatud aastaraamat näeb lõpuks välja teistmoodi kui põhiliselt äripartneritele või uute ärikontaktide loomiseks kavandatud aastaraamat. Klient ei pea ette kujutama, missuguses kunstilises stiilis tema aastaraamat hakkab välja nägema, kuid oma soovid või unistused peaks ta esile tooma. See ei tähenda automaatselt seda, et agentuur neid soove pimesi järgib. Briifist peab selguma projekti maht, missugust oma teksti- või pildimaterjali klient kasutada soovib ja kõik olulised detailid, mis aitavad agentuuril sobilikku suunda leida ning eelseisva töö mahtu hinnata.

Kuna aastaraamatu loomisse kaasatakse tavaliselt kümneid inimesi, kel tihti on mõnest asjast sootuks oma arusaamine, on hädavajalik, et nii kliendi kui agentuuri poolt koordineeriks projekti üks kindel kontaktisik, kelle kaudu liigub kogu info ja kooskõlastused ning kelle otsused on siduvad. Töö eri etappidel (nt finantsosa puhul) võivad olla otsesuhtes selle osa kirjutanud spetsialist ja vastav agentuuri töötaja.

Kolme Karu puhul on tavaline, et suurfirmad hakkavad oma järgmise aastaraamatu jaoks aega broneerima juba aasta ette. Langeb ju aastaaruande valmimise aeg enamasti märtsi-aprilli ning üks reklaamifirma ei suuda korraga mitut mahukat trükist valmistada. Seepärast oleks otstarbekas agentuuriga aastaraamatu tegemise üldprintsiipides (mis perioodil, kui mahukas, kui kallis jne) võimalikult vara kokku leppida. Tegelikku tööd alustatakse aga kliendi briifi saamisega, mille järel agentuur esitab algselt oma nägemuse kujunduse põhiprintsiipidest ning hangib neile kliendi heakskiidu. Edasi tegeldakse illustratiivse materjali kavandamise/hankimisega ning layout?i kallale minnakse siis, kui lõplikud tekstimahud on selged. Ehk teisisõnu: kasulik on üritada võimalikult varakult endale meelisagentuuris aastaaruande valmimise ajaks aeg broneerida, kuid tööga algust teha kohe seejärel, kui on selge, missugust aruannet te sedakorda tahate.

Suviseid pilte aastaaruandesse on nutikas valmistada suvel, sest veebruaris-märtsis on Eestis tavaliselt lumi maas.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:08
Otsi:

Ava täpsem otsing