Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suurim tööstusinvesteering startis
Juba aasta pärast hakkavad Muuga vabamajandustsooni kerkiv galvaniseerimistehas ja terminal töötlema ja lääneriikidesse eksportima kuni 500 000 tonni Venemaalt ja Ukrainast pärit terast, ütles ettevõtte üks omanikke Daniel Bain. Tehase planeeritud võimsuseks on kuni 3 miljonit tonni terast aastas. Terminal hakkab tööd andma kokku 144 inimesele.
Projekti ligi 3,8 miljardi kroonisest investeeringust ligi viiendiku teenivad Eesti alltöövõtufirmad ja pangad. Suurima kohaliku alltöövõtjana teenib AS Eesti Ehitus detsembrikuuks 100 miljonit krooni, mille eest peab rajama tehase vundamendi, kommunikatsioonid, mullatööd, samuti need tööd projekteerima. ?Tegemist on erakordselt pingelise tellimusega, sest tähtaeg on väga lühike,? tunnistas Eesti Ehituse peadirektor Egon Mats.
Tehasehoone valmistatakse Itaalias ning Eesti Ehitus konkureerib selle 30 miljonit krooni maksva monteerimistööde võitmiseks.
Tehasehoone võtab enda alla 36 000 ruutmeetrit ning on kohati kuni 40 meetri kõrgune. Teraseterminal kujutab endast mitmekorruselist hoonet, millest saab ainuke kontrollitava kliimaga metalliladu Balti riikides.
Terminali rajamist finantseerib rahvusvaheline pankade grupp, kuhu kuulvad Hypo Vereinsbank, Banca Commerciale Italiana ja UniCredito Italiano. Ligi 1,8 miljardi krooni suuruse põhiinvesteeringu teinud Hypo Vereinsbank laenab projektile täiendavalt ligi 740 miljonit krooni käibekrediidina. Hansapank finantseerib projekti ligi 100 miljoni krooniga.
Projekti omakapital on üle 1,1 miljardi krooni.
RUMA nime all tuntuks saanud Euroopa ühe moodsaima galvaniseerimistehase ja teraseterminali peatöövõtja on Itaalia ehitusfirma Danieli.
Galveksist kujuneb Eesti Gaasi ja Eesti Energia suurklient, kellega on juba sõlmitud lepingud trasside ühendamiseks.
Kompleksi ehituseks kulub 15 000 kuupmeetrit betooni, 4000 tonni terast ning pool miljonit inimtöötundi.
Aasta tagasin nõudsid Muuga sadama operaatorfirmad Tallinna Sadamalt 2,2 miljardi kroonise lepingu muutmist Galvexi eelkäija RUMAga, sest väitsid kahju saamist kavandatava teraseterminali tõttu.
?RUMA projekt ähvardab halvata Tallinna Sadama transiidi, sest ebaõnnestunud kohavalikuga lõigatakse ära juba tegutsevate ettevõtete arenguruum,? ütles toona väetiseterminali ASi DBT nõukogu esimees Vladimir Volohhonski.
?Sadam võiks sellele platsile rajada kas või õllekioskiga haljasala, et mitte lasta atraktiivsel kohal kasutult seista,? ütles kütusetransiidiettevõtte Estonian Oil Service?i nõukogu esimees Arnout Lugtmeijer, kes soovis RUMAga samale kohale ehitada kütusemahutid.
Eilsel nurgakivi panemisel oli Calvex avanud ürituselt puudunud Lugtmeijeri õrritamiseks nõukogudeaegses lehekioskis lahtise õlleputka, mille ees ettevõtte omanikud Daniel Bain ja Barry Bernsten lasid kesvamärjukesel hea maitsta.