Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
BMW maastur jääb autosõbra
Seda, et BMW sportlikud jõuallikad ajavad vanduma nii Ferrari kui Mercedese mootoriehitajaid, on tõestanud korduvalt vormel 1 sari. Kes on sõitnud kasvõi kilomeetri BMW X5ga, see teab täpselt, millest käib jutt. X5ga paigalt startides vajub selg istmesse ning mootori ja käigukasti koostöö kulgeb sama täiuslikult kui vormelil ? mootori hääled pärast käiguvahetust peaaegu ei muutu ning kogu paigaltvõtt kujuneb ühtlaseks mehiseks üminaks, mille keskel üksikud ja lühikesed katked.
Et auto jõuülekande ja mootori pöördemomendi kooskõla on viimseni lihvitud, annab tunnistust seegi, et proovisõiduauto 3-liitrine mootor arendab võimsust 231 hobujõudu, mis on vaid mõnikümmend hobujõudu enam kui tavalistel 3-liitristel sõiduautodel. Samas, ainuüksi X5 tühimass on enam kui 2 tonni ja kui lisada veel kütus, reisijad ja muu kila-kola, küünib see number vaat et 2,5 tonnini. Kiirendab selline monstrum aga paigalt kuni 100 km/h kõigest 8,5 sekundiga.
Auto teine bensiini toitel töötav jõuallikas, 4,4-liitrine V8 mootor, kiirendab sekund kiiremini ning arendab võimsust 286 hj. Valiku värskeim jõuallikas, 3-liitrine turbodiisel, viib auto sajakilomeetrise tunnikiiruseni 10,5 sekundiga, võimsust on tal 184 hj.
Ainus, mis kogu selle toreduse juures mõtlema paneb, on kütusekulu. Keskmiselt rüüpab kolmeliitrine ligi 13 ja 4,4-liitrine 14 liitrit sajale kilomeetrile, diisel saab hakkama veidi vähem kui 10 liitriga. Nagu näitas proovisõit, siis sellise tulemuse saavutamiseks peab pedaalitallamisse väga tagasihoidlikult suhtuma, sest iga vähemgi jõulisem etteaste viib ökonomeetri osuti selliste skaalanumbrite juurde, mida silm parema meelega näha ei tahaks.
Samas, on ju ütlematagi selge, et kõnealust sportmaasturit ei osta võileivahinna eest. Odavaim baashind on diiselmootoriga autol 664 300, 3-liitrine maksab alates 669 700, 4,4 eest peab välja käima juba 897 500 krooni. See tähendab, et X5 on väljunud sellest hinnaskaalast, kuhu aeg-ajalt satub fanaatikuid, kes viimaste sentide eest maksavad liisingumakse, pärast mida ei jätku raha ei talvekummide ega kütuse jaoks. Lühidalt, kes jaksab endale X5 osta, see jaksab ka sinna kütust sisse kallata. Ja viimast mahub paaki tervelt 80 liitri jagu.
Ka varustus on autole kohane. Proovisõiduautos asunud televiisor ja muud luksused on iseteema, kuid iga X5 baasvarustusse kuulub ABS, CBC (pidurdusjõukontroll kurvides), DBC (dünaamiline pidurdusjõukontroll), HDC (mägipidur), ADB-X (automaatne diferentsiaali pidurdussüsteem), DSC (dünaamiline stabiilsuskontroll), ASC-X (automaatne nelja ratta veojõukontroll), kuus turvapatja, valuveljed, tagaistuja saab ühendada auto stereosüsteemiga näiteks kasvõi sülearvuti ja kuulata mp3-formaadis muusikat jne, jne.