Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    BMW maastur jääb autosõbra

    Seda, et BMW sportlikud jõuallikad ajavad vanduma nii Ferrari kui Mercedese mootoriehitajaid, on tõestanud korduvalt vormel 1 sari. Kes on sõitnud kasvõi kilomeetri BMW X5ga, see teab täpselt, millest käib jutt. X5ga paigalt startides vajub selg istmesse ning mootori ja käigukasti koostöö kulgeb sama täiuslikult kui vormelil ? mootori hääled pärast käiguvahetust peaaegu ei muutu ning kogu paigaltvõtt kujuneb ühtlaseks mehiseks üminaks, mille keskel üksikud ja lühikesed katked.
    Et auto jõuülekande ja mootori pöördemomendi kooskõla on viimseni lihvitud, annab tunnistust seegi, et proovisõiduauto 3-liitrine mootor arendab võimsust 231 hobujõudu, mis on vaid mõnikümmend hobujõudu enam kui tavalistel 3-liitristel sõiduautodel. Samas, ainuüksi X5 tühimass on enam kui 2 tonni ja kui lisada veel kütus, reisijad ja muu kila-kola, küünib see number vaat et 2,5 tonnini. Kiirendab selline monstrum aga paigalt kuni 100 km/h kõigest 8,5 sekundiga.
    Auto teine bensiini toitel töötav jõuallikas, 4,4-liitrine V8 mootor, kiirendab sekund kiiremini ning arendab võimsust 286 hj. Valiku värskeim jõuallikas, 3-liitrine turbodiisel, viib auto sajakilomeetrise tunnikiiruseni 10,5 sekundiga, võimsust on tal 184 hj.
    Ainus, mis kogu selle toreduse juures mõtlema paneb, on kütusekulu. Keskmiselt rüüpab kolmeliitrine ligi 13 ja 4,4-liitrine 14 liitrit sajale kilomeetrile, diisel saab hakkama veidi vähem kui 10 liitriga. Nagu näitas proovisõit, siis sellise tulemuse saavutamiseks peab pedaalitallamisse väga tagasihoidlikult suhtuma, sest iga vähemgi jõulisem etteaste viib ökonomeetri osuti selliste skaalanumbrite juurde, mida silm parema meelega näha ei tahaks.
    Samas, on ju ütlematagi selge, et kõnealust sportmaasturit ei osta võileivahinna eest. Odavaim baashind on diiselmootoriga autol 664 300, 3-liitrine maksab alates 669 700, 4,4 eest peab välja käima juba 897 500 krooni. See tähendab, et X5 on väljunud sellest hinnaskaalast, kuhu aeg-ajalt satub fanaatikuid, kes viimaste sentide eest maksavad liisingumakse, pärast mida ei jätku raha ei talvekummide ega kütuse jaoks. Lühidalt, kes jaksab endale X5 osta, see jaksab ka sinna kütust sisse kallata. Ja viimast mahub paaki tervelt 80 liitri jagu.
    Ka varustus on autole kohane. Proovisõiduautos asunud televiisor ja muud luksused on iseteema, kuid iga X5 baasvarustusse kuulub ABS, CBC (pidurdusjõukontroll kurvides), DBC (dünaamiline pidurdusjõukontroll), HDC (mägipidur), ADB-X (automaatne diferentsiaali pidurdussüsteem), DSC (dünaamiline stabiilsuskontroll), ASC-X (automaatne nelja ratta veojõukontroll), kuus turvapatja, valuveljed, tagaistuja saab ühendada auto stereosüsteemiga näiteks kasvõi sülearvuti ja kuulata mp3-formaadis muusikat jne, jne.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.