Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Juhtub parimateski perekondades
Eelmise nädala teisipäeval purunes taas üks müüt. Nimelt pidid pettuma põhjanaabrite uhkust Nokiat halvenevas keskkonnas osavaks vastuvoolu ujujaks pidanud turuosalised.
Sarnaselt teiste tehnoloogiaettevõte plejaadile oli Nokia sunnitud oma teiseks kvartaliks tehtud käibe- ja kasumiprognoose kärpima. Miks? Oli ju ettevõtte senine edu ju lausa fenomenaalne. Juhtkond eesotsas Jorma Ollilaga on Nokiale võitnud uskumatuna näiva 35protsendilise turuosa. Hea disaini ja vastuvõetava hinnaga telefonid aga on ettevõttest teinud lausa maailma suurima mobiiltelefonide tootja ning tuntuselt viienda kaubamärgi.
Turuosa pidev kasv konkurentide arvelt aga ei suuda üldise mobiiltelefonide turu kokkukuivamisega võidelda. Majandusliku ebakindluse kasv, turu jõudmine küpsusfaasi ? kõik vähendab müüki. Lisaks sellele on võlakoormas vaevlevad operaatorid samuti oma agressiivsete kampaaniatega tagasi tõmbunud. Hästi ei mõju ka GPRSi ehk 2,5nda põlvkonna mobiilside läbimurde venimine. Praeguste mudelitega on raske ostjat püüda, kui ostja ootab mingit uut ja ?seksikat? tehnilist lahendust. Kiiremat andmesidet võimaldavate GPRS-telefonide massidesse jõudmist oodatakse selle aasta lõpupoole ning seetõttu ootabki Nokia neljandalt kvartalilt jõulumüügi tõttu olukorra paranemist. Terve käesoleva aasta kasumi ja käibeprognoosi avaldab Nokia 19. juulil. Elame-näeme, kuid veel üsna hiljuti ülioptimistlikult tulevikku vaadanud Jorma Ollila pidi möödunud teisipäeval tunnistama oma eksimust. Seni laineharjal osavalt surfanud Nokia läks lihtsalt üldise vooluga kaasa.