Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rahandusministeerium seljatas kütusemüüjad
1. maist kehtiv tollitransiidi eeskiri välistab kauba tollimisel selle vahendajaid. Seetõttu astub eelnõu varbale eelkõige Venemaalt kütust ostvatele ärimeestele.
Rahandusministeeriumi tollitalituse peaspetsialist Margus Täht ütles, et tollitransiidi eeskirja muudetakse paberimajanduse ja tolliprotseduuri lihtsustamiseks. Midagi põhimõttelist tõenäoliselt täna valitsuse istungil arutusele jõudvad parandused Tähe väitel kaasa ei too.
Endiselt jääb kehtima nõue, millele Õliühingu liikmed on väljendanud teravat vastuseisu: tollile tuleb esitada kauba originaalarve, ehkki seoses kütusetehingute eripäraga pole see koos kaubaga võimalik.
Kütusefirma Alexela juhi Heiti Hääle väitel on Venemaa tehastel eraldi tarnefirmad. Seetõttu ei ole võimalik nendega ilma vahendusfirmadeta kaubelda.
Transiidieeskirja autorite arvates raskendab eeskiri maksuvabade firmade kaudu maksudest kõrvalehoidmist ja muudab kauba liikumise läbipaistvamaks.
Seoses 1. maist rakendunud transiidieeskirjaga on ekspediitorfirma Intopex asunud kohtuteele. Intopex soovib firma juristi Valdis Härmsalu teatel kohtult otsust, kas tolli käitumine Intopexi nimele saabunud pürokondensaadivagunite kinnipidamisel oli seadusekohane.
Vaguneid peeti üle kolme kuu Rakveres kinni, sest raudtee saatelehtedesse oli kauba saajaks märgitud ekspediitor Intopex, mitte kauba tegelik saaja Kiviõli Keemiakombinaat.
Intopex kujunes enne uue transiidieeskirja jõustumist juhuslikult selle katsejäneseks. Enne 1. maid oli tolliametnikel küll õigus, kuid mitte kohustus täiendavaid dokumente nõuda.
Tänaseks on Intopexil õnnestunud pürokondensaadivagunid Eestist minema saata. Intopex kaalub praegu, kellele esitada hagi 400 000 krooni sissenõudmiseks, mis on raudteele makstud tasu vagunite ülemäärase seisuaja eest.