Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ühepäevakaupleja amet lubab korralikku teenistust

    Daytrading ehk ühepäevakauplemine börsil sai võimalikuks alles mõned aastad tagasi, kui tehingute sooritamine muutus elektrooniliseks. See muutis tehingutasud madalamaks ning võimaldas kiirelt otsuseid teha ka maaklerfirmadega mitte seotud inimestel. Ühepäevakauplemise mõte seisneb selles, et ostad endale mõnesaja tuhande krooni eest ühe või kahe firma aktsiaid ning ootad, millal toimub päevasisene aktsiahinna tõus. Väikese tõusu korral müüd aktsiad ning ostad sobival hetkel uued väärtpaberid. Kasumid ei ole korraga suured, kuid pidevalt õnnestunud tehinguid sooritades võib teenida tuhandeid kroone päevas. Kui aktsia hind hakkab langema, müüd aktsiad kohe ning ostad madalamalt hinnalt uuesti või investeerid teise ettevõttesse.
    Poolteist aastat tagasi hakkas Margus (nimi muudetud) daytrading?uga tegelema. ?Selleks peab olema raha, mida ei karda kaotada,? teab ta. Margus mängis 20 000?30 000 dollari suuruse portfelliga, Eesti kroonides umbes poole miljoni krooniga. Peamiselt ostis ta aktsiaid USA Nasdaqi börsil, investeerides tavakodanikule tundmatutesse infotehnoloogiafirmadesse. Päevas sooritas ta kuni kolmkümmend tehingut, mõnel päeval ei teinud ühtegi. ?Paarkümmend tuhat krooni õnnestub küll kuus endale organiseerida,? teatab ta.
    ?Turuolukord muutus ebaselgeks ja ettearvamatuks,? põhjendab ta kevadel ühepäevakauplemisega lõpparve tegemist. Tema sõnul on daytrader?i keskmine tootlus suurem kui pikaajalisel investoril. ?Suure tõenäosusega õnnestub väikeste kogustega, kuni miljoni krooniga, turgu lüüa,? leiab ta. Mõningatel perioodidel on turu liikumine väga loogiline, 1997?1999 oli daytrading tõeline kullaauk, meenutab Margus.
    Maaklerfirma Hansapank Markets aktsiaturgude juhataja Lauri Lind ütleb seevastu, et daytrading on huvitav moodus, kuidas oma raha ära anda. ?Kui turg tõuseb, on daytrader?id üldjuhul plussis, aga vähem kui pikaajalised investorid,? sõnab ta. ?Kui aga inimene endale selle elukutseks võtab ja kaheksa või rohkem tundi päevas sellele pühendab, siis on tõenäosus suurem, et korralikku tootlust välja imeda,? lausub Lind. Et ühepäevakauplemist harrastada, peab tegutsema Linnu sõnul USA või Saksa börsidel, kus käibed on suured ja hinnad liiguvad palju. ?Riski ja tootluse suhe on selle puhul siiski paigast ära,? võtab Lind daytrading?u mõistlikkuse kokku.
    Tallinna väärtpaberibörsi turuteenuste osakonna spetsialist Ardo Ingar ei välista, et ühepäevakauplejad tegutsevad ka Tallinna börsil. Tema sõnul on Eesti börsil aktsiate volatiilsus piisav, et näiteks Norma, Telekomi või Hansapanga aktsia hinna muutuselt kiiret kasu lõigata.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.