Edu toob kliendiga suhtlemine

Inge Rumessen 20. juuni 2001, 00:00

Sampo Panga turundusjuht Ranno Pajuri kutsus üles ettevõtjaid toote efektiivsemaks turustamiseks kasutama oma konkurentide andmebaase. Välisriikide kogemused on näidanud, et sellest võidavad mõlemad ettevõtted. Idee seisneb selles, et ettevõte leiab oma kliendibaasiga võimalikult sarnase andmebaasi. Seejärel esitavad mõlemad ettevõtted nii enda kui ka konkurendi andmebaasi põhjal pakkumised, kusjuures kumbki teise andmebaasiga tutvuda ei saa.

Eesti näitena on kasutanud koostöö taktikat AS LTT FIT müslibatooni turustamisel. Koostööpartneriks valiti ajakirjade Anne ja Tervis Pluss tellijad, strateegiaks tarbijaloterii. Reageeris üle viiendiku. Käive kasvas 900% võrreldes keskmise kuukäibega. Pajuri nentis, et siiski on vajalik kellegi kolmanda olemasolu, kelle ülesandeks jääks kattuvate klientide väljaselekteerimine.

Kopra turismitalu peremees Rudo Puks pole küll konkurentidega koostööd teinud, kuid peab korralikku klientide andmebaasi üheks olulisemaiks edu aluseks. ?Samas pole kasu ühestki andmebaasist, kui selle taga pole teenindust,? rõhutas Pajuri.

Vähem kui aasta tegutsenud turismitalust on selle aja jooksul läbi käinud juba 7000 külastajat. 300 kliendiga on Pajuri sõnul püsiv kontakt. ?Kõige tõhusam kliendibaasi laiendaja on suhtlemine inimeselt inimesele,? rääkis Pajuri oma kogemustest.

Turismitalu kasutab juba pikemat aega ka tagasiside süsteemi. Klient saab koju minnes kaasa kaardi, mida tal on aega täita kaks nädalat. Vastamine pole kohustuslik, kuid kõik kaardid on nad tagasi saanud. ?Oma andmebaasi märgime ka sellised spetsiifilised nüansid, millist veini klient armastab,? ütles Pajuri.

Kuigi ettevõtmine on hämmastava kiirusega arenenud, ei tahtnud turismitalu peremees veel täpsemalt finantstulemustest rääkida. ?Kui täituvus oleks ka ainult 40%, oleksime kasumis, aga meil on 80%.?

Seminaril esinenud turunduskonsultant ja lektor Valdeko Puulinn ütles, et töö iga üksiku kliendiga on väikefirmade eelis ja võimalus suurfirmade kõrval ellu jääda. ?Väikefirmad on paindlikud, töötavad väiksema kliendihulgaga, mis võimaldab kujundada täpse turundusmeetmestiku vastavalt ootustele ja vajadustele ning leida oma ni?i suurfirmade varjus,? rääkis Puulinn. ?Olemasoleva kliendi säilitamine on kuus korda odavam kui uue hankimine.?

Puulinn lisas, et Excelis koostatud andmebaas on tõhus töövahend, ka vanemad prouad saavad dokumendiga väga hästi hakkama. ?Isiklikust kogemusest tean, et andmebaasid võivad olla nii keeruliselt struktureeritud või tehniliselt rasked, et vaid selle loojad saavad seda kasutada,? sõnas Puulinn.

Ranno Pajuri tõi veel näite Ühendriikidest, kus turundusjuht saab ametikõrgendust, kui ettevõte saavutab tagasiside määraks 3%. Eestis on aga hea turundusstrateegia puhul võimalik saavutada lausa 10?12%.

___________________________________________

Äripäeva seminar Kuidas hankida ja kasutada turunduses andmebaase?

www.kopra.ee

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:39
Otsi:

Ava täpsem otsing