Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    BRS lüpsab lisamiljoneid

    Mitmed poliitikud kahtlustavad, et Valga Külmvagunidepoo (KVD) kaudu püüab raudtee erastaja BRS maksumaksjatelt sisse kasseerida umbes 80 miljonit krooni, mis võib minna erastamise korraldajatele ja nõustajatele, sh Briti firmale GIBB.
    Viimastel kuudel ei tähenda varjusurmas depoo ärimeestele enam roostetavaid külmutusvaguneid ning nälgivaid töölisi, vaid perspektiivset lüpsilehma.
    Seoses raudtee erastamisega võib riik BRSile hüvitada osa depoo hiigelnõudest Eesti Raudtee vastu. Sellepärast on BRSil või temaga seotud firmal endal kasulik depoo ära osta. Juristid hindavad reaalselt kaitstavaks umbes 80 miljonit krooni rohkem kui 200 miljoni kroonisest nõudest.
    25. juunil ehk esmaspäeval selgub nõuete uus omanik.
    Erastamisagentuuri nõukogu liige Ignar Fjuk ütles, et Valga KVDd puudutavad punktid lisati erastamislepingusse viimasel hetkel ehk mõni päev enne sellele allakirjutamist aprillis.
    Nende klauslite mõte seisneb selles, et riik võtab osalise vastutuse Valga KVD nõuete eest Eesti Raudtee vastu enda kanda, kui need leiavad kohtulikku tõendamist.
    Samas olid Eesti Raudtee ja Valga KVD vahelised rahalised vaidlused ja sellega seotud riskid Ignar Fjuki sõnul erastajatele algusest peale teada.
    Riigikogu ja Eestimaa Rahvaliidu volikogu liige Andres Varik väitis: ?Sellise nõude lisamisega erastamislepingusse on tegemist maksumaksjatelt ehk riigilt raha pumpamisega.?
    Varik viitas juristidele Maria Mägi advokaadibüroost, kes on tema palvel Valga KVD lepinguid uurinud.
    Valga KVD pankrotihaldur Heli Ernits hindas aruandes kohtule nõudeid Eesti Raudtee vastu samuti nulliks. Ent nähes ärimeeste Tiit Pruuli ja Marcel Vichmanni ootamatult elavat huvi, taganes ta oma seisukohast ning pani võlad müüki.
    Pruuli ja Vichmanni esindatavast reisiveofirmast EVR Ekspressist saab tõenäoliselt depoo nõuete uus omanik. EVR Ekspressist kuulub 49% Eesti Raudteele, pärast erastamist seega BRSile endale.
    Osa Valga KVDst väljapumbatud rahast võib Eesti Raudtee koridorides ringleva versiooni järgi katta erastamise nõustajate, ka Briti firma GIBBi ja tema maaletoojate ?töövaeva?.
    Kui suureks Valga KVDst saadav summa kujuneb, sõltub BRSi läbirääkimistest riigiga. Samuti võimalikest kohtulikest või kohtuvälistest kokkulepetest EVR Ekspressiga ehk sisuliselt iseendaga. Põhimõtteliselt võib juttu olla 80 miljonist kroonist, sest nii palju on raudtee jt juristide arvates kohtus kaitstavaid nõudeid.
    Vichmann eitas EVR Ekspressi huvi eelkõige võla ülesostmise vastu. ?EVR Ekspress soovib Valga depoos remondibaasi välja arendada,? väitis ta.
    EVR Ekspressi konkurendid kinnitasid aga Äripäevale vastupidist. EVR Ekspress ilmutas huvi siis, kui Valga KVD vara esimest korda müügiks pakuti, just võlanõuete, mitte aga vara vastu.
    Et esimene, 10. mai tähtajaga enampakkumine oli kuulutatud depoo vara, mitte võlgade peale, oli pankrotihaldur sunnitud kuulutama välja uue konkursi koos varaga ka võla peale. Selle tulemused selguvad 25. juunil.
    Kui EVR Ekspress konkursi võidab, võib hakata BRSi suurosalusega firma kümneid miljoneid kroone sisse kasseerima BRSilt endalt ja too omakorda riigilt.
    Peale BRSi osaleb pakkumisel ka Balti Laevaremonditehas, kes on suures mängus BRSi ainus tõsiseltvõetav konkurent. Ettevõte oli tänu EVR Ekspressi pressingule sunnitud tegema pakkumise ka VKD võla peale, ehkki tehast huvitab vaid vara.
    Eesti Raudtee kommunikatsioonidirektori Andrus Kuusmanni jutust selgub, et Eesti Raudtee peab Valga KVD nõudeid enda vastu, mis nüüd on muutunud kuumadeks müügiartikliteks, alusetuks.
    Kuusmanni väitel tuli Valga KVD nõuete lülitamine erastamislepingusse viimasel minutil ka Eesti Raudteele üllatusena.
    Raudtee erastanud firma BRS avalike suhete nõunik Meelis Kubits ütles, et BRS saab anda hinnangu KVD nõuete kohta pärast seda, kui on tutvunud oma juriidiliste nõustajate raportiga. See peaks valmima tuleval nädalal.
    Erastamisagentuuri nõunik Väino Sarnet väitis: ?Küsimus nõuete osas otsustatakse BRSi ja riigi vahelistel läbirääkimistel.?
    Eesti Raudtee on tänaseks pankrotistunud Valga KVDga vagunikasutustasu pärast vaielnud viis aastat.
    Selle suurust hindab Valga KVD erastanud AS Kaha koos viivistega praegu enam kui 200 miljoni krooni suuruseks.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.