Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Pehme mahtuniversaal rahulikule liiklejale

Tõnu Tramm 21. juuni 2001, 00:00

Oma pikkuselt jääb Daewoo Tacuma väikeste 5ukseliste mahtuniversaalide seas paari sentimeetri võlla alla vaid Toyota Picnicule. Ta on pikem isegi 7kohalisest Opel Zafirast, rääkimata 5kohalisest Mazda Premacyst, Nissan Almera Tinost või Renault Scenicust. Viimasest on ta pikem koguni 18 sentimeetrit.

Mõistagi annab pikkus tunda auto salongis, kus on piisavalt ruumi nii esi- kui tagaistmel reisijatele. Mahtuniversaalile omaselt on tagaistmed kokkuklapitavad ning vajaduse korral väljavõetavad. Pagasiruum mahutab kuni 1847 liitrit, mis jääb mõnevõrra alla näiteks Almera Tinole, kuid on samas rohkem kui Renault Scenicul.

Võrreldes eelnimetatud kolmikuga ei ole Tacuma baashind kõige soodsam. Kui Renault Scenicu alghind jääb napilt alla 200 000 krooni, siis Tacuma hinnasildil seisab veel täna 224 900 krooni. Tegemist on ainsa hetkel saadaval oleva mudeliga ? 1,8-liitrise bensiinimootori, konditsioneeri ja muude vidinatega varustatud autoga.

Samas on maaletoojad käinud välja veksli, et baasmudel hakkab juba õige pea maksma oluliselt vähem, seda paraku enamasti varustuse arvelt. Kuid kes ikka ei soovi konditsioneeri või soojendusega elektripeegleid, see saab peatselt ka ilma selleta ja odavamalt hakkama. Liialdus pole aga väita, et ühtegi teist 1,8-liitrise mootori ja konditsioneeriga uhiuut mahtuniversaali peale Tacuma pole hetkel Eestist 224 900 krooni eest küll võimalik osta. Kia Joice?i saaks küll isegi võimsama mootori ja vähema raha eest, kuid konditsioneeriga varustatud versioon tuleb sellelgi autol ligi 10 000 krooni kallim.

Tacuma sõiduomadustele ei ole midagi ette heita. Daewoo uus 1,8-liitrine bensiinimootor töötab laitmatult, tema pöördemoment ja käigukast võimaldavad ka linnatänavatel viljeleda rahulikku sõidustiili. Ainus, mis esialgu häirib, on väga aeglaselt langevad mootoripöörded. Samas on see kiirel käiguvahetusel isegi hea, sest siduri lahtilaskmise hetkel pole pöörded jõudnud veel langeda ning mootoril jätkub jaksu uuesti vedama hakata. Sportlikuma sõidustiili viljelemisel ei ole auto tegususele vähimatki etteheidet, 98hobujõuline mootor jaksab ligi 1400kilose tühimassiga autot küllalt erksalt edasi viia. Samuti ei teki vähimatki probleemi maanteel möödasõitudel. Võrreldes aga näiteks Tino samaväärse mootoriga, on Daewoo 1,8 märgatavalt janusem sõiduriist, kulutades keskmiselt 100 kilomeetrile 9 liitrit bensiini.

Omapäraselt käitub Tacuma vedrustus. See tundub sama pehme, nagu sõidaks mõne suure ameeriklasega. Kuna see aga nii ei ole, tekib esimese hooga kahtlus, et amortisaatorid ei tööta päris nii nagu peaks. Kuid platsil näilisest takistusest suurel kiirusel möödudes taastab auto oma sõidusuuna hetkega ja mingist ebastabiilsusest pole märkigi. Samuti ei teki mingit hirmu suurematel kiirustel, ehkki Tacuma tippkiiruseks märgitud 163 km/h ei ole isegi meie teedel just peadpööritav kiirus.

Salongi osas on Poolas kokkupandav Tacuma tüüpiline korealane. Meeleldi oleks oodanud midagi uut ja huvitavat, aga seda pole. Isegi rool on üsna sama mis teistel sama marki autodel. Elektrooniline kell on pandud kõrvalistuja nina ette ja juhile on sealt aega vaatama hakata üsna riskantne tegevus.

Daewoo insenerid on teinud sammu edasi ka mootorimüra summutamise osas.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:40
Otsi:

Ava täpsem otsing