Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Prantslaste uus hitt jahmatab
Vaikus on esimene mulje, mis Aafrika kuumuses toimunud testisõidul uuest Peugeot 307st tekib. Liialduseta võib tuua kõrvale terve rea keskklassi autosid, mis on oluliselt lärmakamad kui kõnealune väike-keskklassi auto.
Proovisõiduks olnud kolm mootorivarianti: 1,6- ja 2,0-liitrised bensiinimootorid ning 2,0-liirine HDI turbodiisel töötavad laitmatult. Vaid üle 40 kraadi ulatuv kuumus ja Atlase mäestiku kõrgusest tulenev hõre õhk panevad vabalt hingavad bensiinimootorid ägisema, erilist vahet 1,6- ja 2,0-liitristel tunda ei ole. Mõlemal peab hoidma pedaali üsna vastu põrandat, ehkki ühel kapoti all 110, teisel 138 hobujõudu. Sestap jätab Maroko kliimas sõitmisel parima elamuse hoopis diiselmootor, mille turbo õhu hõreduse kompenseerib.
Auto vedrustuse, varustuse, sõidumugavuse ja kõige ülejäänud kohta võib öelda ? kaua tehtud, kaunikene. On ju 307 Prantsuse autotootja võtmemudel ja midagi juhuslikku tema juurest ei leia. Lisavarustusega kaasnev kaaluvahe on kompenseeritud plastiku ja kergmetalliga.
Auto salongist leiab käepäraseid laekaid nii ustest, armatuurist kui ka istmete alt, isegi konditsioneer on paigutatud nõnda, et see möödaminnes ka kindalaeka jahedaks puhub.
Lihtsaima varustusvariandiga (XR) saab autosse juba peaaegu kõik, mis ühel tänapäeva autol olema peab: ABS koos EBDga(elektrooniline pidurdusjõu jagamise süsteem), hädapidurdusvõimendi, roolisamba reguleerimine nii sisse-välja kui ka üles-alla, esimesed elektriaknad, soojuskiirgust peegeldav esiklaas ja muudki. Lisaks alghinnale peab maksma (1,4-liitrine ja viieukseline ? 179 900) veel vaid raadio, alarmi, metallikvärvi ja registreerimise eest, muu vajalik on kõik olemas. Seega kokku umbes mõni tuhat vähem kui 200 000 krooni.
Järgmise varustusastmega variandil (XS), mille hinnad algavad 189 900 kroonist (1,4-liitrit ja 3 ust) on juba lisandunud roolisambalt juhitav raadio, elektripeeglid, külgmised turvapadjad, vihmasensoriga klaasipuhastid, metalliimitatsiooniga armatuur.
Veel on saadaval XT varustus (CD-mängija, puiduimitatsioon jms), mille hinnad algavad 224 900 kroonist, ning tippversioon XSI (kliimasade, pooleldi nahkkattega sportlikumad istmed, nahkrool, valuveljed), mille hinnasildile kirjutatakse 2-liitrise bensiinimootori puhul vähemalt 264 900, diiselmootori puhul veel 20 000 krooni enam.
Ehkki ?kõige-kõige? versiooni (diiselmootori ja automaatkäigukastiga XSI) eest peab maksma 314 900 krooni, ei ole kahtlustki, et Peugeot? uustulnuk Eestis sama palju tuntust kogub kui tema väikevend.