Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Prantslaste uus hitt jahmatab

    Vaikus on esimene mulje, mis Aafrika kuumuses toimunud testisõidul uuest Peugeot 307st tekib. Liialduseta võib tuua kõrvale terve rea keskklassi autosid, mis on oluliselt lärmakamad kui kõnealune väike-keskklassi auto.
    Proovisõiduks olnud kolm mootorivarianti: 1,6- ja 2,0-liitrised bensiinimootorid ning 2,0-liirine HDI turbodiisel töötavad laitmatult. Vaid üle 40 kraadi ulatuv kuumus ja Atlase mäestiku kõrgusest tulenev hõre õhk panevad vabalt hingavad bensiinimootorid ägisema, erilist vahet 1,6- ja 2,0-liitristel tunda ei ole. Mõlemal peab hoidma pedaali üsna vastu põrandat, ehkki ühel kapoti all 110, teisel 138 hobujõudu. Sestap jätab Maroko kliimas sõitmisel parima elamuse hoopis diiselmootor, mille turbo õhu hõreduse kompenseerib.
    Auto vedrustuse, varustuse, sõidumugavuse ja kõige ülejäänud kohta võib öelda ? kaua tehtud, kaunikene. On ju 307 Prantsuse autotootja võtmemudel ja midagi juhuslikku tema juurest ei leia. Lisavarustusega kaasnev kaaluvahe on kompenseeritud plastiku ja kergmetalliga.
    Auto salongist leiab käepäraseid laekaid nii ustest, armatuurist kui ka istmete alt, isegi konditsioneer on paigutatud nõnda, et see möödaminnes ka kindalaeka jahedaks puhub.
    Lihtsaima varustusvariandiga (XR) saab autosse juba peaaegu kõik, mis ühel tänapäeva autol olema peab: ABS koos EBDga(elektrooniline pidurdusjõu jagamise süsteem), hädapidurdusvõimendi, roolisamba reguleerimine nii sisse-välja kui ka üles-alla, esimesed elektriaknad, soojuskiirgust peegeldav esiklaas ja muudki. Lisaks alghinnale peab maksma (1,4-liitrine ja viieukseline ? 179 900) veel vaid raadio, alarmi, metallikvärvi ja registreerimise eest, muu vajalik on kõik olemas. Seega kokku umbes mõni tuhat vähem kui 200 000 krooni.
    Järgmise varustusastmega variandil (XS), mille hinnad algavad 189 900 kroonist (1,4-liitrit ja 3 ust) on juba lisandunud roolisambalt juhitav raadio, elektripeeglid, külgmised turvapadjad, vihmasensoriga klaasipuhastid, metalliimitatsiooniga armatuur.
    Veel on saadaval XT varustus (CD-mängija, puiduimitatsioon jms), mille hinnad algavad 224 900 kroonist, ning tippversioon XSI (kliimasade, pooleldi nahkkattega sportlikumad istmed, nahkrool, valuveljed), mille hinnasildile kirjutatakse 2-liitrise bensiinimootori puhul vähemalt 264 900, diiselmootori puhul veel 20 000 krooni enam.
    Ehkki ?kõige-kõige? versiooni (diiselmootori ja automaatkäigukastiga XSI) eest peab maksma 314 900 krooni, ei ole kahtlustki, et Peugeot? uustulnuk Eestis sama palju tuntust kogub kui tema väikevend.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.