Kaupmeestel kasvab jaaninädalal käive kordades

Raimo Ülavere 22. juuni 2001, 08:32

Keskmine eestlane täidab ostukorvi jaanipäeva eel õlle, grillitavate lihatoodete ning grillsöega, kaupmeestele tähendab jaani-eelne nädal suurt käivet, kirjutab Eesti Päevaleht.

?Pood on kogu aeg rahvast täis ning kaupa läheb palju,? tunnistas Stockmanni kaubamaja toiduainete osakonna juhataja Marge Türner. Tema sõnul on ostetavamad kaubaartiklid õlu, kange alkohol ja kõikvõimalikud grillitavad lihatooted.

Grilltoodete puhul võib suuremate toidukaupluste läbimüüki mõjutada jaanipäeval Tallinnas Stroomi rannas toimuv Grillfest. Türneri hinnangul võib grillipidu oluliselt kas lihamüüki vähendada või kasvatada.

Laagri Maksimarketi juhataja Merike Lahe kinnitas, et jaani-eelne ostubuum annab endast juba märku ka nende kaupluses. ?Sellist kaupa, mida saab varuda, oleme varunud ning vähemalt meist sõltuvatel põhjustel keegi millestki ilma ei tohiks jääda,? rääkis Lahe.

Tema sõnul ostavad inimesed toidu kõrval üsna palju kokku ka kõikvõimalikku aiamööblit ? laudu, toole ja varikatuseid ning grillimistarbeid. Üheks selle suve trendiks on Lahe sõnul täispuhutavad tugitoolid. Lisaks ostetakse suurtes koguste lihatooteid ning õlut ja karastusjooke. ?Päris palju läheb näiteks viieliitristes vaatides saaremaa õlut,? tõi Lahe näite.

Tallinna Kaubamajas valitseb seevastu kaljahullus. ?Meeletult palju ostetakse Linnuse kalja ning 0.33-liitrist Saku Originaali purgis. Viimast just turistide poolt,? tunnistas Kaubamaja toiduainete osakonna juhataja Inge Kuur. Lihatoodete osas on enimmüüdavateks kaubaartikliteks mulgigrill, õllevorst ja karbonaad, kangetest alkohoolsetest jookidest eelistavad Kaubamaja kliendid Saaremaa viina ning Hogarthi dzinni.

Kuuri sõnul on enne jaanipäeva Kaubamaja müük napside osas kasvanud 6-10 korda ning lihatoodete osas keskmiselt kolm korda.

Tallinna Sõle tänava Säästumarketi juhataja Maire Kulla sõnul on oodata, et käibe poolest edukaimad päevad saavad kaupluses olema reede ja laupäev. ?Kaupmeestele on jaanipäev väga magus aeg,? sõnas Kulla, kelle sõnul loodab Sõle kauplus jaani ajal vähemalt sajaprotsendilist käibe kasvu.

Rakvere Lihakombinaadi müügi- ja marketingidirektor Janek Oblikas ütles, et lihakombinaadi toodete müük kasvab tavapärasega võrreldes umbes 50 protsenti. Ettevõtte populaarseimat kaupa ? Rakvere lõkkevorsti ? ostetakse aga 2-3 korda enam.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing