Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti logistikutest hakatakse koolitama magistreid ja doktoreid

    Möödunud aastast antakse logistikaalast haridust Eestis lisaks kutsekoolidele ja Tallinna Tehnikakõrgkoolile ka ülikoolis. Sügisest on võimalik Eestis logistikas omandada ka magistri- ja doktorikraadi.
    Logistikaalane koolitus toimub Eestis praegu kolmes astmes: viies kutsekoolis valmistatakse ette alama astme töötajaid erinevatele logistika töölõikudele, Tallinna Tehnikakõrgkooli lõpetavad õppurid, kes on õppinud diplomiõppes transpordi ja logistika erialal ning hakkavad tööle põhiliselt keskastme juhtidena. Akadeemilist haridust annab Tallinna Tehnikaülikool, kus 2000. aastal avati logistika õppesuund ning võeti vastu esimesed üliõpilased bakalaureuseõppesse. Nii Tartu ülikoolis kui ka mitmes kõrgkoolis loetakse logistika kursust teiste erialade üliõpilastele.
    Kui kutsekoolides ja Tallinna Tehnikakõrgkoolis anti logistikakoolitust juba aastaid, siis akadeemilise hariduse andmist alustati alles möödunud aastal. Huvi logistika õppimise vastu oli suur ja konkurss logistika õppesuunale oli üks tehnikaülikooli suuremaid. Riigieelarvelistele kohtadele pääses 25 paremat üliõpilaskandidaati. Viis üliõpilast võeti vastu osalise tasuga õppekohtadele, mis on ette nähtud riigieelarveliste üliõpilaste asendamiseks juhul, kui need välja langevad. Ülejäänud 30 üliõpilast võeti vastu tasulistele kohtadele. Selles õppevormis maksab ainepunkt 300 krooni. Nelja-aastase bakalaureuseõppe korral peab punkte kokku koguma 160. Vastuvõetud üliõpilaste sooline koosseis on tugevalt naissoo kasuks ? noormehi on ainult neljandik.
    Logistika eriala eeldab nii majandusalaseid kui ka tehnikaalaseid teadmisi, sellepärast loodi logistika õppesuund mitme teaduskonna õppeainete baasil. Kandvateks teaduskondadeks on majandus- ja ehitusteaduskond. Ehitusteaduskonna teedeinstituudi koosseisus reorganiseeriti veonduse ja liikluskorralduse õppetool veonduslogistika õppetooliks ning majandusteaduskonna ärikorralduse instituudis juhtimisökonoomika õppetool logistika ja kinnisvara õppetooliks.
    2000. aasta sügisel töötati välja ka logistika magistri- ja doktoriõppe kava. Kavad on haridusministeeriumis kinnitatud ning 2001. aasta sügisel võetakse esimesed üliõpilased ka magistri- ja doktoriõppesse. Kuigi sel ajal ei ole veel logistika bakalaureuseõppe lõpetajaid, on teiste erialade lõpetanute hulgas siiski valitsenud küllaltki suur huvi logistika magistriõppe vastu. Sel juhul peavad nad tegema teatud üleminekuploki, õppima neid aineid, mida õpitakse logistika bakalaureuseõppes, kuid mida nad ei ole õppinud sel erialal, millelt tahetakse logistika magistriõppesse tulla. Iga konkreetset juhtu vaadatakse eraldi. Näiteks on mitmed Tallinna Tehnikakõrgkooli ja Eesti Mereakadeemia lõpetanud avaldanud soovi tulla õppima magistriõppesse Tallinna Tehnikaülikooli. Üleminekuplokis näidatud ainete õppimine toimub vabaõppes.
    Kui praegu kestab bakalaureuseõpe üldjuhul neli aastat, magistriõpe kaks aastat ja doktoriõpe neli aastat, siis alates 2002. aasta vastuvõtust on kavas rakendada 3+2+4 õppekava, kus bakalaureuseõpe on 3 aastat, millele järgneb 2 aastat magistriõpet ja 4 aastat doktoriõpet. Kui praegu läheb enamik bakalaureusekraadiga lõpetanuid tööle, siis uue süsteemi korral peaks nendest valdav osa edasi minema magistriõppesse.
    Seega taastuks viieaastane inseneriharidus. Vahepealne bakalaureusekraad, mis ei pruugi olla kohustuslik, on vajalik juhuks, kui üliõpilane soovib edasi õppida mõnes kodu- või välismaa ülikoolis. Süsteem viiakse sisse Euroopa haridusruumi ühtlustamiseks.
    Autor: Jüri Laving
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.