Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õllemüük suurenes hoolimata halvast ilmast ja hinnatõusust
?Eelmise aastaga võrreldes oli müük jaanipäeva-eelsel nädalal oluliselt suurem,? ütles ASi A.Le Coq Tartu Õlletehas juhatuse esimees Tarmo Noop. ?Müük oli ühtlaselt hea terve nädala.?
Noobi sõnul kummitas Tartu Õlletehast ka sel aastal probleem, et võimsust jäi väheks. ?Täna hommikul oli laos saadaval kuuest põhitootest ainult kaks,? ütles Noop. ?Ladu töötas terve jaaniperioodi 24 tundi ööpäevas.?
Saku Õlletehase avalike suhete juhi Urmas Paili sõnul müüs ettevõte jaanipäeva-eelsel nädalal kaks korda rohkem õlut kui muidu. ?Ilm oli küll kehv, kuid soojus ja niiskus soodustas ka jookide suuremat tarbimist,? ütles Pail.
Selle suve moejoogiks on tõusmas siider, samas kui müügihitt kali kaotab populaarsust. Turu-uuringufirma Profindex tehtud uuringutest selgub, et kui siidri müük suureneb kuust kuusse, siis viimaste aastate moejoogi kalja müük on jäänud samale tasemele või ka pisut langenud. ?Eelmisel aastal siidrit praktiliselt ei müüdudki, nüüd on aasta algusest hakanud selle müük kasvama,? ütles Profindexi tegevdirektor Margit Raid.
?Siider on moejook,? ütles Pail. ?Isegi õllejoojana olen avastanud, et pole siidrilgi häda midagi.? Saku Õlletehase siider Kiss on paari turul oldud kuuga Profindexi suurkaupluste uuringu järgi haaranud turust 28 protsenti, turuliider on Tartu õlletehase Fizz 34 protsendiga maikuu andmeil.
Tarmo Noop ütles, et kuigi Tartu Õlletehas on kalja müüki 15?20 protsendi võrra suurendanud, on kaljaturg tervikuna langev.
?Paar aastat tagasi, kui kalja hakati tootma, oli ta huvitav ja nostalgiline toode,? ütles Noop. ?Keegi aga kalja müügiga eriti vaeva ei näinud, reklaami polnud, nii et langus on paratamatu.?
Siidri müük on Noobi sõnul Tartu Õlletehasel praegu 25?30 protsenti suurem kui eelmisel aastal ning kasvuruumi on veelgi. ?Kogu Põhja-Euroopas on siidri tarbimine kasvav trend, Eesti aga alles võtab seda jooki omaks,? ütles Noop.