Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Sadamarket sihib turisti rahakotti

Andres Kärssin 26. juuni 2001, 00:00

Nõukogudeaegsest lao- ja tootmishoonest ümberehitatud kokku 12 000ruutmeetrise pinnaga äri- ja büroohoone esimese järgu avas sigaretikaubandusest kinnisvaraarendusse suundunud Bankend Eesti tütarfirma AS Sadamarket külastajatele selle nädala alguses.

Sadamarket on kohviku Merepiiga renoveerimise ja Maarjamäele rajatava elamukompleksi kõrval Bankend Kinnisvara lähiaja suuremaid projekte.

Ehituse teise järgu, mis sisaldab ka 1600ruutmeetrist diskoteeki, peab Merko tellijale üle andma 1. detsembriks.

Sadama reisiterminalidest paarisaja meetri kaugusel asuva klaasist ja puidust fassaadiga Sadamarketi esimese järgu ehitusmaksumus oli 70 miljonit krooni, summale lisab teist samapalju hoone lõplik valmimine.

ASi Sadamarket projektijuhi Urmas Heinmaa sõnul on ettevõtte omafinantseering antud projektis 20 protsenti, ülejäänud raha tuleb Ühispangalt. Tasuvusajaks on plaanitud kaheksa aastat.

?Meie sihtgrupist moodustavad 60?70 protsenti turistid,? ütles Heinmaa, lisades samas, et Sadamarketi sihtgrupp ei kattu siiski lähistel asuva Merekeskuse välismaalastest külastajatega.

Hoone teise järgu valmimisel, kus plaanitakse lisaks klubi rajamisele ka Eesti toiduainetööstuste müügiesinduste avamist, peaks Heinmaa hinnangul Sadamarketi turistidest ning kohalikest elanikest külastajate suhe tasakaalustuma. ?Linna ja sadama vahel piir puudub,? viitab ta sadama-ala tulevastele arengukavadele ning Tallinna detailplaneeringule.

Rendipindadest on Heinmaa sõnul pea kõik omaniku leidnud, kõrvuti on tegutsemas nii FIEd kui suurettevõtted. Tuntumatest kaubamärkidest on Sadamarketis esindatud Baltman, Ilves, Bastion, Linette, Lauma.

Kui kohalike toidutöösturite müügiesindused kõrvale jätta, siis puudub hoones toiduainete osakond.

?Supermarketit ei tee siia ka,? lisas Heinmaa.

Viru Keskuses Sokose kaubajamajaga opereeriva Tenco Eesti ASi tegevdirektori Artto Laine hinnangul ei konkureeri Sadamarket kesklinna piirkonnas asuvate kaubamajadega ? Sokose, Stockmanni ja Tallinna Kaubamajaga. ?Uue keskuse asukoht on muidugi hea, kuid tal ei ole sellist kaubanduskontseptsiooni, mis meid haavaks. Rohkem on ta konkurendiks Merekeskusele,? märkis Laine.

Laine ütles, et Sadamarket on asukoha tõttu peamiselt suunatud turistidele, kaubamajad aga peavad arvestama ka linnaelanike teenindamisega. ?Tallinlastel pole mõtet minna sadamasse ostma,? lisas ta.

Ligi 3000ruutmeetrise pinnaga Merekeskuse direktori Rudolf Obergi sõnul tegutseb Sadamarket teises ni?is võrreldes Merekeskusega. ?Tundub, et nad on natuke kõrgem klass,? märkis ta. ?Meil on rohkem turuvärki.?

Ober lausus, et sadamalähedaste asukohtadega kaubandusettevõtted on ikkagi peamiselt turistidele suunatud, sest kesklinnast ei hakata sealset laia ostuvõimalust arvestades sadamapiirkonda ostma tulema.

Oberg ei pidanud Sadamarketit Merekeskusele otseseks konkurendiks, kuid lubas uue ostukoha tegevust edaspidi jälgida. ?Kindlasti hoiame neil silma peal,? lausus ta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:40
Otsi:

Ava täpsem otsing